reklama

Nowy Asseco Prokom

Paweł DurkiewiczZaktualizowano 
Aseco Prokom cześcią sportowej rodziny, której na imię Arka Gdynia.

Wczoraj w siedzibie Asseco Poland w Gdyni odbyła się konferencja prasowa dotycząca przekształceń w koszykarskim zespole mistrza Polski z Asseco Prokomu. Prezes Przemysław Sęczkowski na początek odczytał preambułę do umowy potwierdzającej utworzenie dwóch klubów. Była w niej mowa o wspólnych korzeniach, a więc o historii i sukcesach Trefla, Prokomu Trefla i wreszcie Asseco Prokomu. Zgromadzonych dziennikarzy zaskoczyło jedno z ostatnich zdań odczytanych przez prezesa: -Trefl SSA zamierza zmienić siedzibę i przenieść drużynę do Gdyni, a jednocześnie ma zamiar zmienić nazwę spółki na "Arka Gdynia" i stać się częścią sportowej rodziny Arki i Gdyni.
Co prawda nazwa zespołu brzmieć będzie Asseco Prokom Gdynia, jednak nowa nazwa spółki, a także żółto-niebieske barwy mają być ukłonem w stronę gdyńskiego środowiska sportowego.
- Nowe czasy, zmiany i nowa sytuacja - tak krótko podsumował decyzje włodarzy trójmiejskiej koszykówki prezes Sęczkowski, po czym wyjaśnił wszystkie wątpliwości dotyczące warunków ugody.
W ekstraklasie wystartują dwa kluby: Asseco Prokom i Trefl budowany na nowo przez Kazimierza Wierzbickiego i nowopowstałą spółkę Trefl Sopot SSA. Ci drudzy wystawią drużynę w ekstraklasie dzięki kapitałowi, który przekazał w ramach umowy Ryszard Krauze i jego Prokom Investments. Porozumienie zakłada, iż obie strony mogą chwalić się mistrzostwami w latach 2004-2009.
- Prawo stanowi jasno: tytuły i tradycja klubu idą razem ze spółką. Osiągnęliśmy jednak z prezesem Wierzbickim kompromis, który daje obu klubom prawo do wszystkich dotychczasowych sukcesów - wyjaśnił Sęczkowski.
Niewyjaśniona jest jeszcze kwestia podziału trofeów. Prezes klubu z Gdyni mówił też o planach na przyszłość.
- Poza dobrym wynikiem sportowym, chcemy też dążyć do coraz szerszych działań marketingowych i popularyzacji koszykówki w kraju. Musimy przywrócić należne jej miejsce wśród powszechnie uprawianych i oglądanych dyscyplin - oświadczył.
Budżet klubu będzie co najmniej równie wysoki, jak w minionych rozgrywkach.
- Żeby pokazać się z dobrej strony w Eurolidze trzeba mieć odpowiednie pieniądze. Zgodnie z umową sponsorską Asseco przekaże na klub 10 milionów zł. Liczymy jednak na kolejnych partnerów. Nie ma chyba w Polsce drugiej profesjonalnej drużyny na takim poziomie sportowym - zakończył Sęczkowski.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Materiał oryginalny: Nowy Asseco Prokom - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kibic

Rozumiem, ze marketingowo to moze i fajny ruch zeby zblizac sie do Arki, ale PRowo to chyba jednak slaby.Arka to jednak nie jest Barcelona.Pierwsze mysli zwiazane z Arka? Łapowki, slabi pilkarze, przglupi kibice, mecze na stadionie Baltyku itd

Dodaj ogłoszenie