Nowe wnętrze, cyfrowe rozwiązania i jeszcze lepsza jakość obsługi – oddział PKO Banku Polskiego w nowym formacie

Materiał informacyjny PKO Banku Polskiego
Udostępnij:
Oddział 23 PKO Banku Polskiego w Gdańsku po 8 latach zmienił adres. Teraz klienci mogą korzystać z usług banku w nowoczesnym biurowcu w centrum Gdańska-Wrzeszcza. Do nowej siedziby bez trudu można dojechać komunikacją miejską – w pobliżu znajdują się przystanki tramwajowe i autobusowe. Klienci z łatwością zaparkują również swoje auta, a osoby z niepełnosprawnościami, z małymi dziećmi lub starsze bez problemu będą mogły dostać się do placówki i skorzystać z jej usług.

- W metamorfozie naszych placówek koncentrujemy się na hybrydowym modelu obsługi, tzn. klient, który odwiedzi nasz oddział otrzyma wsparcie zarówno sprzedażowe z zakresu produktów bankowych, jak i edukacyjne, uwzględniające korzystanie z kanałów zdalnych. Digitalizacja, relacyjność oparta na wysokich standardach obsługi to dla nas priorytety w codziennych kontaktach z klientami. Chcemy zapewnić im jeszcze większą dostępność, atrakcyjne i przystępne rozwiązania ułatwiające codzienne bankowanie, dlatego konsekwentnie wzmacniamy te obszary, podnosząc standard naszych oddziałów, wsłuchując się w głosy klientów, nie zapominając o komforcie pracy doradców. Powstawanie, przeniesienie czy w końcu modernizacja oddziałów w nowej formule to także odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz chętniej korzystają z cyfrowych rozwiązań – mówi Iwona Duda, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Wnętrze oddziału jest przestronne, nowoczesne i przyjazne. Nie znajdziemy tu tradycyjnych ulotek i plakatów – wszystkie najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału czy ofercie dla klientów wyświetlane są na ogólnodostępnym ekranie. Ważnym punktem dla każdego rodzica jest kącik dla dzieci „Baszta” – to tutaj najmłodsi klienci mogą zająć się zabawą, podczas gdy opiekunowie załatwią sprawę, z którą przyszli.

- Do tej pory działaliśmy wspólnie z Oddziałem 1 w bliskim sąsiedztwie, dzieliło nas niecałe 200 m. Od teraz będziemy dostępni dla naszych obecnych klientów o niecały kilometr dalej, ale dla nas to duża zmiana, z której jako zespół bardzo się cieszymy. Będziemy dążyć do tego, aby obsługa klientów, którzy już nam zaufali pozostała na niezmienionym, wysokim poziomie, a jednocześnie będziemy pracować nad pozyskaniem nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm – podkreśla Andrzej Czaja, dyrektor Oddziału 23 PKO Banku Polskiego w Gdańsku.

Oddział 23 PKO Banku Polskiego w Gdańsku jest oddziałem z samoobsługą gotówkową. Wypłaty i wpłaty odbywają się w bankomacie z funkcją wpłatomatu. Klienci dopiero wdrażający się w obsługę urządzeń samoobsługowych mogą skorzystać przy wypłacie z asysty pracownika oddziału, który pomoże przeprowadzić transakcje skutecznie i bezpiecznie.

Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta w serwisie transakcyjnym iPKO i sprawdzi m.in. saldo czy historię rachunku. Doradcy wytłumaczą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.

W oddziale do dyspozycji klientów pozostaje 7 doradców, wspierających klientów w doborze rozwiązań finansowych najlepiej odpowiadających na ich potrzeby indywidualne oraz biznesowe. W najbliższych miesiącach zespół zostanie powiększony o kolejnych specjalistów.

- Zadbaliśmy również o to, aby spotkania z naszymi klientami odbywały się w dyskretnej, komfortowej atmosferze, co pozytywnie wpływa na budowanie relacji – wszystkie spotkania będą odbywały się w pokojach spotkań – podkreśla dyrektor oddziału.

Na miejscu funkcjonuje nowoczesny bankomat z funkcją wpłatomatu. Bankomat umożliwia wypłacania pieniędzy w różnych wersjach językowych m.in. w języku ukraińskim – to szczególnie ważne w ostatnim czasie.

Przeniesienie i modernizacja oddziału wynikają ze zmieniających się potrzeb i preferencji klientów, którzy coraz częściej wybierają kanały zdalne (bankowość elektroniczną i aplikację mobilną oraz bankomaty i wpłatomaty) do kontaktu z bankiem. PKO Bank Polski od lat obserwuje ten trend wśród swoich klientów, a pandemia SARS-CoV-

2 dodatkowo go nasiliła. Bank systematycznie cyfryzuje większość procesów. Ostatnie lata to czas transformacji sieci, w tym unowocześniania placówek, zmian w lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze biznesowo oraz koncentracji na hybrydowym modelu.

Rozmowa z Andrzejem Czaja, dyrektorem Oddziału 23 PKO Banku Polskiego w Gdańsku

1. Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pańskim oddziale szczególnego zaopiekowania?

W naszym oddziale większość klientów stanowią klienci firmowi oraz segment bankowości osobistej. W gronie placówek największego banku w Polsce jest to dla nas wyróżnienie. Tylko w zeszłym roku udało nam się pozyskać ponad stu klientów firmowych. W ciągu ostatniego roku poszerzyliśmy grono naszych doradców o dwie osoby opiekujące się bankowością firmową oraz dwie kolejne odpowiadające za bankowość indywidualną. Jesteśmy na dobrej drodze, aby dalej rozwijać nasz zespół i już mamy pewne plany w tym temacie.

2. Z czego jest pan wyjątkowo dumny jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?

Największą satysfakcję odczuwam z pracy mojego zespołu. Udało nam się stworzyć drużynę zawsze otwartą na klienta. Nasi doradcy mają ogromną wiedzę, dzięki której realizują bardzo skompilowane transakcje czy usługi. Doradcy są bardzo wysoko oceniani przez klientów. Mogę śmiało powiedzieć, że oddział ma bardzo dobrą renomę na rynku trójmiejskim.

Oddział zajmuje czołowe miejsca w regionie oraz w Polsce – 2021 rok najwyższy wynik roczny ze wszystkich oddziałów regionu gdańskiego.

3. Czym oddział jest dla lokalnej społeczności?

Jesteśmy oddziałem bezgotówkowym, dzięki czemu klienci w komfortowych warunkach, bez kolejek, mogą załatwić wszystkie sprawy bankowe. Oddział ma rozbudowane biznesy i wybitną kadrę. Każdy klient może mieć pewność, że zostanie obsłużony zgodnie ze standardami PKO Banku Polskiego przez specjalistę w swojej dziedzinie, dla którego ważne jest dobro klienta. W oddziale skupiamy się bardzo mocno na klientach firmowych, większość z nich jest równocześnie klientami bankowości osobistej i indywidualnej, podobnie jak ich pracownicy.

4. Na czym szczególnie chce się Pan skupić w pracy oddziału w nowej lokalizacji? Jakie obszary chcecie udoskonalać?

Po przeniesieniu oddziału będziemy mogli pozwolić sobie na otworzenie wszystkich linii biznesowych. Najbardziej doceniają nas klienci z sektora małych i średnich firm i tutaj będziemy robić wszystko, aby ten wysoki poziom obsługi utrzymać. Pracujemy również na tym, aby zacząć rozwijać bankowość hipoteczną. Obecnie nasi klienci mogą skorzystać z ubezpieczeń – zarówno komunikacyjnych jak i nieruchomości. W najbliższym czasie chcemy rozwijać się w każdym z tych kierunków. Chcemy być oddziałem, który kompleksowo zaopiekuje się klientem.

5. Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?

Aktywnie od 5 lat reprezentujemy bank w dwóch organizacjach biznesowych. Są to cykliczne spotkania odbywające się co tydzień, w czasie obostrzeń pandemicznych spotkania odbywały się online. Zapraszamy najważniejszych klientów na spotkania biznesowe. Staramy się być zawsze jak najbliżej klienta (na żywo lub online).

Również jako zespół staraliśmy się włączać w lokalną pomoc. W czasie pandemii koronawirusa zbieraliśmy dary dla szpitali i medyków, a obecnie wspieramy obywateli z Ukrainy, którzy znaleźli u nas schronienie w czasie wojny. Przygotowujemy dla nich paczki z ubraniami, jedzeniem, zabawkami, a także wspieramy uchodźców finansowo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie