Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe wiaty przystankowe w Gdańsku. Mieszkańcy są przeciwni inwestycji

Krzysztof Dunaj
Krzysztof Dunaj
Na gdańskich przystankach autobusowych powstają wiaty mające chronić pasażerów przed deszczem i wiatrem. Jedna z nich stanęła na ul. Ptasiej. Mieszkańcy tej części miasta uważają jednak, że instalacja jest niepraktyczna i nie spełnia swojej roli. Sprawę komentują władze Miasta Gdańska.

Wiaty przystankowe - jakie są plany?

Aż 30 nowych przystanków ma powstać na terenie Gdańska jako rezultat przetargu Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Gdańszczanie obawiają się, że nie spełnią one swojej roli i okażą się zupełnie niepraktyczne.

- Obecnie w fazie realizacji jest 30 wiat przystankowych. Z czego osiem o głębokości 70 cm, a pozostałe o głębokości 100 i 140 cm - informuje Agnieszka Zakrzacka, kierowniczka Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Z wypowiedzi wynika więc, że oprócz oruńskiej wiaty, powstanie jeszcze siedem przystanków o głębokości 70cm.

Wiaty przystankowe - dlaczego nie można ich powiększyć?

- Wiata na przystanku autobusowym przy ul. Ptasiej została zamontowana w tej formie z uwagi na ograniczoną szerokość chodnika i konieczność zachowania odpowiednich wymiarów umożliwiających przejście pieszych i przejazd wózków - mówi Agnieszka Zakrzacka. - Ustawienie większej wiaty w tej lokalizacji znacznie utrudniłoby poruszanie się w obszarze przystanku.

Zakrzacka tłumaczy również:

- W przypadku przystanku przy ul. Ptasiej ograniczeni jesteśmy siecią gazową, która jest zlokalizowana bezpośrednio za przystankiem. Montaż większej wiaty w tej lokalizacji nie byłby możliwy, ze względu na bardzo wysokie koszty przebudowy sieci i trudność pozyskania uzgodnienia z gestorem.

Należy również zauważyć, że wiata nie została jeszcze ukończona. Ma tam być zamontowana ławeczka i kosz na śmieci. Pojawi się także oświetlenie.

Wiaty przystankowe - opinie mieszkańców

Niektórzy mieszkańcy uważają, że słupek autobusowy równie dobrze spełniłby rolę przystanku.
Tak odnosi się do tego Agnieszka Zakrzacka:

- Raz jeszcze przedyskutujemy czy w przypadku ograniczonej szerokości chodnika należy montować wąską, oświetloną wiatę, czy też ograniczyć się do słupka autobusowego.

Wiaty autobusowe - cena

Koszt 30 wiat to 1,4 mln zł. Co jest wykonywane w ramach tej kwoty?

- W ramach tych prac wykonawca uzgadnia dokumentację projektową dla każdej lokalizacji. Tworzy też przyłącza do sieci energetycznej, które pochłaniają większą część kosztów inwestycji - mówiła Zakrzacka. - Sama konstrukcja wiaty przystankowej to wydatek rzędu ok. 15 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki