Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe, stałe połączenie kolejowe dla Portu Gdynia. Składy będą jeździć na trasie Warszawa-Gdynia-Warszawa

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
W każdy czwartek i niedzielę, według stałego rozkładu jazdy, odjeżdżać będzie sieć pociągów operatorskich. Połączenie Warszawa – Gdynia – Warszawa realizowane jest przez PKP CARGO CONNECT, spółkę z Grupy PKP CARGO.

Do terminalu BCT w Porcie Gdynia wjechał już pierwszy pociąg operatorski sieci CONNECT OPERATOR. W kilkunastu przewożonych kontenerach znalazły się polskie produkty - żywność i wyroby przemysłowe - po załadowaniu w Gdyni na statek zostaną wyeksportowane do Chin. Wracający do Warszawy pociąg zabierze natomiast te kontenery, które przypłynęły z Chin do Portu Gdynia.

- Gdynia to dla nas ważna destynacja ze względu na rosnący w tutejszym porcie przeładunek kontenerów, a pociągi operatorskie to produkt dedykowany właśnie do przewozu kontenerów. Na początku, pociągi na trasie Gdynia-Warszawa będą jeździć dwa razy w tygodniu, ale liczymy na zwiększenie tej częstotliwości - przyznają przedstawiciele PKP Cargo.

Wszystko to w ramach rozbudowy Portu Gdynia

Jak słyszymy od przedstawicieli Portu Gdynia, otwarcie kolejnej już linii transportowej potwierdzać ma zasadność realizacji innej inwestycji - Portu Zewnętrznego. Jego budowa według zarządzających Portem Gdynia to, w obliczu rosnącej konkurencji rynkowej, konieczność.

- W tym momencie, drogą kolejową przewozimy ponad 20% kontenerów, ale oczekujemy, że kiedy powstanie Port Zewnętrzny, wielkość ta wzrośnie do ponad 40%. Nowe połączenie doskonale wpisuje się w naszą strategię Green Port - jeden pociąg zastępuje kilkadziesiąt ciężarówek. To rozwiązanie dużo bardziej efektywne, znacznie zmniejszające negatywny wpływ na środowisko - dodaje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Pociągi kursujące po nowej linii kolejowej są elementem inwestycji ZMPG SA "Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia, przebudowa i elektryfikacja". Jej wartość to blisko 70 milionów złotych. J

ak dodaje Wojciech Szymulewicz, prezes zarządu BCT Gdynia: - Nowe połączenie to owoc szeroko zakrojonej współpracy wielu podmiotów działających na rynku logistycznym. W Porcie Gdynia promujemy zrównoważony transport, bo przeniesienie ciężkich towarów na tory kolejowe to rozwiązanie dużo bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne.

Port Gdynia pełni funkcję punktu węzłowego międzynarodowej sieci bazowej TEN-T. Znajduje się na wejściu korytarza Bałtyk–Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia–Karlskrona.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki