Nowe, stałe połączenie kolejowe dla Portu Gdynia. Składy będą jeździć na trasie Warszawa-Gdynia-Warszawa

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
W każdy czwartek i niedzielę, według stałego rozkładu jazdy, odjeżdżać będzie sieć pociągów operatorskich. Połączenie Warszawa – Gdynia – Warszawa realizowane jest przez PKP CARGO CONNECT, spółkę z Grupy PKP CARGO.

Do terminalu BCT w Porcie Gdynia wjechał już pierwszy pociąg operatorski sieci CONNECT OPERATOR. W kilkunastu przewożonych kontenerach znalazły się polskie produkty - żywność i wyroby przemysłowe - po załadowaniu w Gdyni na statek zostaną wyeksportowane do Chin. Wracający do Warszawy pociąg zabierze natomiast te kontenery, które przypłynęły z Chin do Portu Gdynia.

- Gdynia to dla nas ważna destynacja ze względu na rosnący w tutejszym porcie przeładunek kontenerów, a pociągi operatorskie to produkt dedykowany właśnie do przewozu kontenerów. Na początku, pociągi na trasie Gdynia-Warszawa będą jeździć dwa razy w tygodniu, ale liczymy na zwiększenie tej częstotliwości - przyznają przedstawiciele PKP Cargo.

Wszystko to w ramach rozbudowy Portu Gdynia

Jak słyszymy od przedstawicieli Portu Gdynia, otwarcie kolejnej już linii transportowej potwierdzać ma zasadność realizacji innej inwestycji - Portu Zewnętrznego. Jego budowa według zarządzających Portem Gdynia to, w obliczu rosnącej konkurencji rynkowej, konieczność.

- W tym momencie, drogą kolejową przewozimy ponad 20% kontenerów, ale oczekujemy, że kiedy powstanie Port Zewnętrzny, wielkość ta wzrośnie do ponad 40%. Nowe połączenie doskonale wpisuje się w naszą strategię Green Port - jeden pociąg zastępuje kilkadziesiąt ciężarówek. To rozwiązanie dużo bardziej efektywne, znacznie zmniejszające negatywny wpływ na środowisko - dodaje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Pociągi kursujące po nowej linii kolejowej są elementem inwestycji ZMPG SA "Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia, przebudowa i elektryfikacja". Jej wartość to blisko 70 milionów złotych. J

ak dodaje Wojciech Szymulewicz, prezes zarządu BCT Gdynia: - Nowe połączenie to owoc szeroko zakrojonej współpracy wielu podmiotów działających na rynku logistycznym. W Porcie Gdynia promujemy zrównoważony transport, bo przeniesienie ciężkich towarów na tory kolejowe to rozwiązanie dużo bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne.

Port Gdynia pełni funkcję punktu węzłowego międzynarodowej sieci bazowej TEN-T. Znajduje się na wejściu korytarza Bałtyk–Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia–Karlskrona.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie