Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa stacja SKM Śródmieście miała swoją prapremierę [WIDEO,ZDJĘCIA]

Paweł Durkiewicz
Nowa stacja SKM Śródmieście
Nowa stacja SKM Śródmieście Przemek Świderski
We wtorek została zaprezentowana nowa stacja SKM Śródmieście. Od 1 kwietnia będą się na niej zatrzymywały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

W ramach wtorkowego przejazdu testowego nowy skład z gośćmi, przedstawicielami mediów i władzami spółki PKP SKM pokonał świeżo wybudowany odcinek linii kolejowej numer 250 od stacji Gdańsk Główny do nowego przystanku Śródmieście.

- Cieszymy się, że ta inwestycja doszła do skutku i to w obiecanym przez nas terminie – powiedział Bartłomiej Buczek, dyrektor SKM ds. przewozów. – SKM ma być integratorem komunikacji zbiorowej na obszarze metropolii, a wydłużenie linii powoduje, że możemy bardziej się w tę funkcję wpisać. Gdańsk się zmienia, a w okolicy tego przystanku znajduje się wiele ważnych placówek, które sprawiają, że nowa stacja jest potrzebna.

Dzień otwarty SKM Śródmieście w Gdańsku i dworca PKP w Sopocie [ZDJĘCIA]

Przedstawiciele SKM-ki zwracali też uwagę na zupełnie nową infrastrukturę kolejową na wybudowanym odcinku.

- Po raz pierwszy w Trójmieście mamy układ torowy, który jest położony na wylanej płycie betonowej. To bardzo nowoczesne rozwiązanie – zauważa Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. – Tego typu płyta jest lepsza pod względem trakcyjnym i eksploatacyjnym od tradycyjnego układu, w którym pod torami są podkłady i podsypka. Tor jest dzięki temu stabilniejszy, a jazda po nich cicha i nie wywołująca drgań. Przy projektowaniu kierowało nami m.in. to, że nasza linia przebiega tuż obok ściany historycznego budynku dworcowego, zbudowanego na palach. Chcieliśmy, by eksploatacja torów nie miała zbyt wielkiego oddziaływania na tę zabudowę.

Ukończenie inwestycji planowane było początkowo na Euro 2012, ale termin zakończenia inwestycji był stale przedłużany. Przedłużenie linii numer 250 wraz z modernizacją peronu numer 3 na stacji Gdańsk Główny i budową stacji Gdańsk Śródmieście kosztowało 70 milionów złotych. 66 procent tej kwoty pochodziło z dofinansowania unijnego. Resztę kosztów wzięły na siebie Fundusz Kolejowy oraz spółka PKPSKM w Trójmieście, która została w tym celu dokapitalizowana przez Urząd Miasta Gdańska i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Czytaj więcej: Przystanek SKM Śródmieście zacznie działać 1 kwietnia [ZDJĘCIA]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki