Niemiecka spółka IFA zbuduje fabrykę w Ujeździe

Radosław DimitrowZaktualizowano 
IFA Powertrain Polska, spółka należąca do niemieckiej firmy z branży automotive - IFA Rotorion, zainwestuje w Ujeździe 100 mln euro w budowę nowej fabryki. Zakład ma zostać otwarty na początku 2017 r. Najpierw znajdzie w nim pracę 90 osób, docelowo – do 2020 roku – ponad 400.

Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę fabryki firmy IFA w Ujeździe odbędzie się 21 lipca.

Powstawać w niej będą półosie napędowe dla mercedesów klasy C, E oraz S. Rocznie powstanie ich około 2 milionów sztuk.

Inwestycja IFA Rotorion w Polsce wiąże się z faktem przejęcia przez nią od Daimlera sekcji produkcji półosi napędowych.

Niemiecka firma, specjalizująca się w produkcji wałów napędowych i przegubów, rozszerza w ten sposób swoje portfolio i zabezpieczy dostęp do szybko rosnącego rynku lekkich i mniejszych pojazdów samochodowych, a także pojazdów elektrycznych.

Niemiecka spółka IFA zbuduje fabrykę w Ujeździe

Nowy inwestor zakupił już działkę budowlaną o powierzchni 13 ha. Ma na niej stanąć fabryka, której budynki zajmą 4 ha.

Inwestycja będzie prowadzona w błyskawicznym tempie. Zakład ma być gotowy z początkiem 2017 roku - wtedy też ruszy pierwsza produkcja. Firma na początek zatrudni 90 ludzi, docelowo 400 pracowników.

Co ciekawe, przedstawiciele inwestora starają się jednocześnie dokupić kolejne 11 hektarów terenów w strefie. Ich plany przewidują bowiem rozbudowę zakładu w przyszłości.

IFA Rotorion jest jednym z największych światowych producentów wzdłużnych elementów układu napędowego o obrocie na poziomie blisko pół miliarda euro. Plasuje ją to w grupie 50 czołowych dostawców branży motoryzacyjnej w Niemczech.

Jest największą firmą z tej branży w Saksonii-Anhalt (Niemcy). Zatrudnia łącznie ponad 2500 pracowników w fabrykach w Handelsleben w Niemczech, Charleston (USA) oraz w Szanghaju (Chiny).

Produkuje wały napędowe, przeguby i inne komponenty dla renomowanych producentów samochodów: Mercedesa, Volkswagena, BMW, Porsche oraz Ferrari. Firma stawia również na rozwój usług w obszarze techniki napędowej oraz lekkich konstrukcji w branży.

IFA została sprywatyzowana w 1992 roku przez Heinricha von Nathusiusa, prywatnego przedsiębiorcę.

IFA to kolejny już inwestor, który będzie budował swój zakład w strefie gospodarczej gminy Ujazd. Obecnie hale produkcyjne stawia tam polska spółka Prims, która specjalizuje się m.in. w produkcji lin stalowych i pakowaniu chemii gospodarczej oraz niemiecka spółka Rekers działająca w branży betoniarskiej.

Dwa miesiące temu pierwszy etap inwestycji zakończył tam niemiecki koncern Mubea, produkujący części samochodowe.

- Kolejni inwestorzy cały czas pukają do urzędu - cieszy się burmistrz Ujazdu Tadeusz Kauch. - Spodziewamy się, że w 2017 roku zatrudnienie w strefie gospodarczej sięgnie trzech tysięcy pracowników.

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Materiał oryginalny: Niemiecka spółka IFA zbuduje fabrykę w Ujeździe - Nowa Trybuna Opolska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gregorian
W dniu 11.07.2016 o 07:18, Tobias napisał:

Dobre to były woze te IFA aus DDR - silnik diesla, mocne nawet sowiety ich w afganie stosowały, były rózne konstrukcje w Zittau był zakład produkujący wykonania specjalne dla wojska - prym tam wiódł pan ing. Heymann - jego wraz z rodziną wypędzono z Prudnika. Te IFY-y i dziś / troszkę podelektronizowane/ miały by wzięcie. 

 

co prawda to prawda... 

K
Karol
W dniu 08.07.2016 o 17:36, Biedak napisał:

.....ładnie pięknie ale niech ktos pomyśli że Polacy nie murzyny i za 1.600 zł robic nie będą .Zato bracia z wschodu tak ,to dla kogo ta lub te fabryki napewno nie dla naszego dobra.

 


Jak zes Taki biedak, to powinienes zap'''dalac nawet za 500 zl, aby przezyc. Od kiedy to 1.600 jest malo?? Za siedzenie w domu tyle nie dostaniesz.

g
gosc
W dniu 08.07.2016 o 17:36, Biedak napisał:

.....ładnie pięknie ale niech ktos pomyśli że Polacy nie murzyny i za 1.600 zł robic nie będą .Zato bracia z wschodu tak ,to dla kogo ta lub te fabryki napewno nie dla naszego dobra.

polaczki z UK beda za niedlugo nawet z 800zl. pracowac, polak zawsze potrzebuje bata zeby funkcjonowal

T
Tobias

Dobre to były woze te IFA aus DDR - silnik diesla, mocne nawet sowiety ich w afganie stosowały, były rózne konstrukcje w Zittau był zakład produkujący wykonania specjalne dla wojska - prym tam wiódł pan ing. Heymann - jego wraz z rodziną wypędzono z Prudnika. Te IFY-y i dziś / troszkę podelektronizowane/ miały by wzięcie. 

G
Gość
W dniu 09.07.2016 o 20:52, dziadek napisał:

Pamiętam samochody IFA w latach 50-tych, chyba dwusuwy o drewnianej konstrukcji nadwozia.

Myśmy mieli swoje-nie swoje drewniane Lubliny a potem super nowoczesne blaszanne Osinobusy . :D

d
dziadek

Pamiętam samochody IFA w latach 50-tych, chyba dwusuwy o drewnianej konstrukcji nadwozia.

B
Biedak

.....ładnie pięknie ale niech ktos pomyśli że Polacy nie murzyny i za 1.600 zł robic nie będą .Zato bracia z wschodu tak ,to dla kogo ta lub te fabryki napewno nie dla naszego dobra.

B
Biedak

.....ładnie pięknie ale niech ktos pomyśli że Polacy nie murzyny i za 1.600 zł robic nie będą .Zato bracia z wschodu tak ,to dla kogo ta lub te fabryki napewno nie dla naszego dobra.

B
Biedak

Bida.

D
Doinformowany

Małe sprostowanie. Inwestorzy nie pukają do gminy i Kaucha tylko do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej bo to ona jeat wlaścicielem gruntów i to ona pozyskyje inwestorów. Nie burmistrz.

A
Adam

A gdzie mozna zalez maila zeby wysłać podania?

G
Gość
W dniu 07.07.2016 o 19:20, Majkel napisał:

Może reaktywują Wartburga? w końcu to cześć starego kombinatu  IFY?

Z wielka checia kupilbym nowoczesnego Wartburga z tej firmy .. stosowane w Wartburgu polosie napedowe byly nie do pokonania...

S
Som

Oj gdyby w Opolu było 13 ha w strefie. Jak będzie podstrefa Dąbrowa w Opolu to zmieni się sytuacja:)

G
Gość T

Opole mają przyłączyć do Wałbrzycha razem ze strefą ekonomiczną.

M
Majkel

Może reaktywują Wartburga? w końcu to cześć starego kombinatu  IFY?

Dodaj ogłoszenie