Pięć firm oraz konsorcjów złożyło oferty na ostatni z trzech odcinków drogi ekspresowej S6 między Słupskiem a Lęborkiem. Przetarg dotyczy fragmentu od końca obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki. Obecnie w budowie są trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o długości ok. 41 km.
CZYTAJ TAKŻE: Zły stan Mostu Siennickiego. Na dniach urzędnicy wybiorą wariant jego przebudowy
- Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między węzłem w Redzikowie a węzłem Bobrowniki o długości ok. 16 km. W ramach niego zostaną zrealizowane dwa węzły drogowe - w Budach i Bobrownikach oraz infrastruktura bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.
Zobacz wideo: Polskie e-autobusy nr 1 w UE
Wszyscy oferenci zmieścili się w limicie środków zabezpieczonych przez GDDKiA. Najtańszą ofertę, na kwotę 473,55 mln zł, złożyło PUT Intercor.
Umowa na dokumentację obwodnicy Słupska i Kobylnicy
W III kwartale 2021 r. ruszą kolejne przetargi na budowę odcinków od Koszalina do obwodnicy Słupska. Obecnie ukończone są już projekty budowlane i wkrótce będą składane wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców, łącznie z istniejącymi odcinkami, będzie blisko 200 km trasy S6.
Kolejną dobrą wiadomością dla mieszkańców Pomorza jest rozpoczęcie formalnego przygotowania inwestycji budowy obwodnicy Słupska, która w założeniu inwestora ma mieć parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na początku lutego podpisano umowę na sporządzenie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej.
- Obecna droga krajowa nr 21 przechodzi przez ścisłe centrum Słupska i Kobylnicy. Celem budowy jest stworzenie bezpiecznego odcinka trasy, zapewniającego usprawnienie dalekobieżnego ruchu drogowego, odciążenie Słupska i Kobylnicy od uciążliwego dla mieszkańców ruchu tranzytowego oraz poprawa bezpieczeństwa i ochrona środowiska – wylicza Piotr Michalski. - W trakcie przygotowywania dokumentacji będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, Chcemy poznać ich opinie na temat przebiegu i kształtu trasy.
Z naciskiem 11,5 tony na oś
Przygotowanie inwestycji jest realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Jeszcze w lutym planowane jest otwarcie ofert na roboty budowlane związane z rozbudową drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką. Chodzi o ok. 13-kilometrowy fragment krajówki. Jak przekonuje GDDKiA, dzięki inwestycji podróżowanie między miastami ma być bezpieczniejsze, szybsze i bardziej komfortowe. Wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy, wraz z miejscami odpoczynku dla jego użytkowników.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?