Nextbike nie zamierza oddawać pieniędzy abonentom Mevo 1.0. OMGGS chce częściowo zrekompensować straty klientów

Karol Uliczny
Karol Uliczny
OMGGS szuka sposobu, by zrekompensować użytkownikom pierwszej edycji Mevo niewykorzystane abonamenty. Związek proponuje dawnym klientom udział w testowaniu nowego systemu roweru metropolitalnego. Jednocześnie walczy przed sądem o odzyskanie należnych środków od byłego operatora.

Po rozwiązaniu umowy ze spółką NB Tricity, na kontach użytkowników Mevo 1.0 pozostały niezwrócone środki z abonamentów, także tych rocznych. Zarówno przedstawiciele NB Tricity, jak i Nextbike Polska, zapewniali, że pieniądze zostaną zwrócone użytkownikom. W wielu przypadkach tak się jednak nie stało. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot kilkakrotnie wzywał operatora do zwrotu pieniędzy, ten jednak pozostawał głuchy zarówno na ponaglenia organizatora systemu, jak i wnioski poszczególnych klientów.

80 tys. osób czeka na zwrot środków

- Wobec bezczynności operatora wszczęliśmy stosowne postępowania sądowe. Z jednej strony prokuratura pracuje nad naszym zgłoszeniem o możliwości popełnienia przestępstwa, z drugiej strony toczy się postępowanie cywilne - mówi Alicja Mongird, rzeczniczka prasowa OMGGS. - Analizowaliśmy również możliwość wytoczenia, w imieniu mieszkańców, pozwu zbiorowego, ale w marcu ubiegłego roku Sąd odmówił ogłoszenia upadłości NB Tricity, potwierdzając, że Spółka nie posiada środków, nawet na przeprowadzenie upadłości. W sierpniu zaś sąd nie uwzględnił wniosku OMGGS o wykluczenie Nextbike Polska S.A. z dialogu konkurencyjnego na Mevo 2.0. Uznał bowiem, że operator Mevo 1.0, spółka NB Tricity, jest odrębnym podmiotem od Nextbike Polska S.A., który bierze udział w postępowaniu na Mevo 2.0.

CZYTAJ TAKŻE: Zmiana terminu składania ofert w przetargu na nowe Mevo. Nextbike Polska odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej

Według informacji związku, środki pozostały na ponad 80 tys. kont. Na 79,6 tys. kont zgromadzono kwoty w przedziale od 1 gr. do 10 zł. Łącznie daje to 347 tys. zł. Na ponad 1 tys. kont zgromadzono powyżej 50 zł (łącznie 88 tys. zł). OMGGS nie ma dostępu do kont, ani danych osobowych użytkowników. Ze względu na przepisy RODO, nie jest też w stanie określić liczby i zidentyfikować osób, którym należne są pieniądze.

- Robimy wszystko, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, dlatego w warunkach przetargowych Mevo 2.0 jest zapis, że pieniądze z abonamentów będą trafiać nie do operatora, ale do OMGGS i wszelkie spory z tym związane będą załatwiane bezpośrednio między użytkownikiem, a OMGGS - mówi Alicja Mongird.

CZYTAJ TAKŻE: Decyzją KIO Nextbike przywrócony do dialogu konkurencyjnego w sprawie Mevo. Były operator wciąż liczy na kontrakt z metropolią

Związek planuje formę rekompensaty dla byłych abonentów. Zaprasza wszystkich użytkowników (niezależnie od kwoty wpłaconej na konto Mevo 1.0) na darmowe - przynajmniej miesięczne – przejazdy w ramach testów nowego systemu. W założeniach przetargowych zapisano, że 11 miesięcy po podpisaniu umowy, nowy operator dostarczy do testów rowery, z których użytkownicy będą mogli korzystać za darmo. Do dyspozycji użytkowników będzie przynajmniej połowa floty.

Trzy podmioty (w tym Nextbike Polska) zainteresowane obsługą systemu mają czas na składanie ofert do 16 marca br.

Kolno wolne od koronawirusa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie