NASA ostrzega przed Asteroidą 2006 QQ23. 10 sierpnia pojawi się w niewielkiej odległości od Ziemi. Czy grozi nam niebezpieczeństwo?

Sandra JanikowskaZaktualizowano
Według naukowców z NASA, Asteroida 2006 QQ23, porównywalna wielkościowo do znanego na całym świecie budynku Empire State, pojawi się 10 sierpnia w niewielkiej odległości od Ziemi. Niewykluczone, że asteroida uderzy w naszą planetę. Czy grozi Nam niebezpieczeństwo? Pixabay

Asteroida 2006 QQ23

Center for Near Earth Objects Studies NASa nazwał tę asteroidę - 2006 QQ23. Z obliczeń naukowców wynika, że asteroida porusza się z prędkością niecałych 11 tys. mil na godzinę. Średnica asteroidy to około 570 metrów.

Pierwszy raz została zaobserwowana 21 sierpnia 2006 roku. Po przeprowadzeniu dokładniejszych badań, CNEOS doszedł do wniosku, że asteroida często zbliża się do dwóch planet - Ziemi i Wenus.

Pewne źródła informacji donoszą, że Asteroida 2006 QQ23 okrąża Ziemię od 1901 r. - a dokładniej od 13 stycznia 1901 r. Tłumaczą także, że w tamtych czasach asteroida znajdowała się w odległości ponad 61 mln km od Ziemi, czyli znacznie dalej niż aktualnie.

Przewiduje się, że po raz kolejny Asteroida 2006 QQ23 minie się z Ziemią 15 lutego 2022 r. Podąży swoją standardową trasą, tzn. po minięciu Ziemi - skieruje się w stronę Wenus.

ZOBACZ TAKŻE: NASA otworzy międzynarodową stację kosmiczną ISS dla turystów już w 2020 r. Lot na księżyc za kilka lat!

Asteroida 2006 QQ23. NASA ostrzega

Jak przepowiadają naukowcy z NASA, 10 sierpnia br. około godz. 7:23 czasu uniwersalnego ogromna skała kosmiczna (porównywalna wielkościowo do Empire State Building) zbliży się do Ziemi. Asteroida minie naszą planetę w odległości 0,04977 jednostek astronomicznych. Skała porusza się prawdopodobniez prędkością 10 400 mil na godzinę.

Poniżej zamieszczamy informację dotyczącą możliwego zderzenia opublikowaną na twitterze przez Newsweek:

Asteroida 2006 QQ23. Czy uderzy w Ziemię?

Skała kosmiczna 2006 QQ23 została zaklasyfikowana jako obiekt bliski Ziemi i Wenus. Terminem tym określa się obiekty, których orbita znajduje się w odległości 121 mln mil od Słonca i w odległości około 30 mln mil od Ziemi.

Badacze z NASA nazwali Asteroidę 2006 QQ23 jako "potencjalnie niebezpieczną". Możliwe, że gdyby skała kosmiczna uderzyła w Ziemię, spowodowałaby zniszczenie miasta lub państwa. Kolizja mogłoby zaskutkować także wywołaniem tsunami lub zniszczeniem nisko osadzonych obszarów. Ponadto, zderzeni może spowodować globalne zmiany klimatyczne.

Odmienne zdanie ma Europejska Agencja Kosmiczna, która zapewnia, że życiu mieszkańców Ziemi nic nie zagraża.