„Color Hybrid” nazywany jest największym promem hybrydowym świata. W czwartek puścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 r. kolos, wyruszył do Norwegii, gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wykończeniowe.

Statek oznaczony numerem stoczniowym NB 311 zacznie wozić pasażerów latem 2019 roku i zastąpi, na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), o połowę mniejszą jednostkę Bohus.

Wszystko na temat gdyńskiej stoczni Crist >

Od lipca 2017 r., w części wyposażona jednostka była budowana w stoczni Crist. Ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największy operatorów promowych w Norwegii.

Największy prom hybrydowy świata „Color Hybrid” opuścił stocznię Crist i popłynął do Norwegii mat. prasowe

Prom zbudowany w Gdyni o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości, zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.

Największy prom hybrydowy świata „Color Hybrid” opuścił stocznię Crist i popłynął do Norwegii mat. prasowe

- Cieszymy się, że stocznia Crist ma udział w budowie największego promu hybrydowego świata. To kolejny projekt, który wzmacnia naszą pozycję na rynku jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager CRIST S.A.

Proces ładowanie baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.

Czytaj także: Gdyńska stocznia Crist zbuduje polarny statek pasażerski. Jednostkę zamówił norweski armator

WIDEO: Spektakularne wodowanie statku rybackiego w Gdańsku. 75-metrowy trawler trafi w ręce Norwegów

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU: