Najlepsze używane samochody kompaktowe za 10-20 tys. zł
Volkswagen Golf IV (1997-2003)
Klasyka gatunku. Chociaż stylistycznie jest po prostu poprawny, od lat utrzymuje się w czołówce segmentu C. Kierowcy doceniają przed wszystkim jakość wykonania tego samochodu. Pod względem mechanicznym Golfy są bardzo trwałe, a mimo upływu lat materiały wykończeniowe zużywają się bardzo powoli - drobną wpadką jakościową okazało się łuszczące tworzywo na klamkach i uchwytach drzwiowych.
Ceny Golfa IV startują z pułapu 4-5 tys. zł. Na zadbany egzemplarz z ostatnich produkcji trzeba przeznaczyć ok. 15 tys. zł. Najpopularniejsze na rynku wtórnym silniki to benzynowe 1.6 o mocy 101-105 KM oraz 1.8 w wersji wolnossącej (125 KM) i 1.8 Turbo (150 KM). Jest także turbodiesel 1.9 TDI w wariantach od 90 do 150 KM oraz wolnossący 1.9 SDI oferujący 68 KM. Diesle to jednostki sprawdzone, bardzo trwałe - odporność na przebiegi wykazują szczególnie starsze motory z pompą wtryskową. Silniki benzynowe cechuje prosta budowa i tanie części zamienne. Zdarzają się w nich jednak dość częste awarie osprzętu i czujników. Nawet jednostki z mniejszym przebiegiem lubią spalać olej.