Najlepsze uczniowskie firmy na finale Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK 2021!

Materiał informacyjny FUNDACJI MŁODZIEŻOWEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
28 maja br. odbędzie się finał online Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK 2021. Dwadzieścia najlepszych firm uczniowskich, które prowadziły działalność w ramach programu edukacyjnego „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” w roku szkolnym 2020/21 przedstawi swoje firmy i produkty przed jury złożonym z przedstawicieli biznesu – partnerów projektu. Zdobywca Grand Prix będzie reprezentował Polskę na JA Europe Company of the Year Competition, gdzie będzie rywalizował z rówieśnikami z niemal 40 krajów.

Zapraszamy na transmisję online 28 maja o godz. 10:00 na profilu Facebook @FundacjaMlodziezowejPrzedsiebiorczosci. Zakończenie transmisji planowane jest na 15:40.

To był bardzo trudny rok dla uczniowskich firm. Zamknięcie szkół, brak kontaktów z rówieśnikami i możliwości organizacji wydarzeń, na których uczniowie mogliby wystawić i sprzedawać swoje produkty bardzo skomplikował ich działalność. Młodzież, tak jak każdy przedsiębiorca w Polsce w tym czasie, musiała nauczyć się pracy w zespołach rozproszonych, wykorzystywać w efektywny sposób technologie informacyjno-komunikacyjne, a także unieść ciężar funkcjonowania w ciągłej niepewności. Z tych wyzwań wyszli wzmocnieni i z nowymi pomysłami. Wiele miniprzedsiębiorstw postawiło na e-handel, m.in. wystawiając swoje produkty na stworzonej przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości platformie sprzedażowej: https://mystudentcompany.com/fundacja-mlodziezowej-przedsiebiorczosci/company, gdzie można obejrzeć i kupić ich produkty bądź usługi.

*

W finale online zaprezentuje się 20 najlepszych młodzieżowych miniprzedsiębiorstw. Komisja Konkursowa złożona z przedstawicieli świata biznesu będzie oceniała umiejętności prezentacji i sprzedaży oraz rozwiązywania problemów biznesowych, w tym reakcji młodych przedsiębiorców na sytuacje kryzysowe. Znaczenie będzie miało również doświadczenie zdobyte w trakcie działalności, a także prawidłowość sporządzania dokumentacji. Uczniowie zaprezentują swoje pomysły na biznes, takie jak biżuteria z żywicy, personalizowane torby, ubrania handmade oraz tie-die, czy ręcznie robione obroże dla psów i kotów, smycze, haltery dla koni. W tym roku Komisja Konkursowa zostanie zaproszona do gry inwestorskiej – dla miniprzedsiębiorstwa, które otrzyma najwyższą kwotę inwestycji przewidziano nagrodę „Złotego Juniora”.

- Jesteśmy bardzo dumni ze wszystkich finalistów konkursu. Warunki, w jakich musieli prowadzić działalność były szalenie trudne, wymagające od nich bardzo dużej motywacji do działania, wytrwałości, pomysłowości i odporności na zmiany i stres. Jesteśmy przekonani, że ta ciężka praca zaprocentuje w przyszłości, a uczniowie wyjdą z tego doświadczenia silniejsi, pełni wiary w swoje możliwości i z satysfakcją, że mimo wszystkich przeciwności udało im się osiągnąć tak wiele – mówi Małgorzata Sobkowicz, Prezes Zarządu Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

W konkursie zostaną nagrodzone trzy najlepsze firmy, które otrzymają tytuł laureata Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK.

Swoje nagrody przyznają też uczniom firmy wspierające program: Fedex Access Award, Euroclear Trusted Company Award. Ceremonia ogłoszenia laureatów będzie transmitowana na żywo na profilu Facebook Fundacji o godz. 15:00.

Zdobywca Grand Prix weźmie udział w europejskim finale JA Europe Company of the Year Competition, który odbędzie się online w dniach 29 czerwca-15 lipca w ramach największego wirtualnego Europejskiego Festiwalu Przedsiębiorczości - GEN-E: https://gen-e.eu/. Uczniowie z Polski będą rywalizowali z rówieśnikami z niemal 40 krajów.

*

Wydarzenie jest organizowane przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości od 1994 roku w ramach programu „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”. Dzięki projektowi powstało już prawie 7 000 młodzieżowych miniprzedsiębiorstw. Wspólnie zdołaliśmy rozpalić ducha przedsiębiorczości w 47 000 uczniów szkół ponadpodstawowych.

Partnerami strategicznymi programu są Accenture, Fedex oraz Euroclear. Program wspierają również BNY Mellon, Citi Handlowy, Credit Suisse, Dentsu, MetLife, UBS i Unum, których pracownicy między innymi oceniali uczniowskie firmy na różnych etapach konkursu.

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii objęło wydarzenie Patronatem Honorowym.

Więcej informacji: www.miniprzedsiebiorstwo.junior.org.pl.

Dodaj ogłoszenie