Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Trasie Sucharskiego kierowcy mogą jechać „setką” już legalnie

Maciej Pietrzak
Przemyslaw Swiderski
Od tygodnia na popularnym „Sucharze” można zgodnie z przepisami jeździć już 100 a nie tylko 70 km/godz.

Trasa Sucharskiego liczy ponad 8 km i w większości jest to prosta droga bez skrzyżowań i sygnalizacji świetlnych, prowadząca przez teren niezabudowany. W związku z tym kierowcy, szczególnie właśnie na odcinku między tunelem a mostem wantowym, często pozwalali na rozwijanie prędkości wyższych niż dotychczas obowiązujące 70 km/godz. Naturalne było więc, że chętnie z urządzeniami do pomiaru prędkości pojawiali się tu policjanci, co wiązało się ze sporą liczbą mandatów.

Póki co nie zmieni się za to dopuszczalna prędkość w samym tunelu pod Martwą Wisłą, która wynosi 50 km/godz.

- Bardzo uważnie przypatrujemy się sytuacji w tunelu. Niestety, dochodzi tam jeszcze do niebezpiecznych sytuacji, które utwierdzają nas w przekonaniu, że z decyzją o podwyższeniu maksymalnej prędkości musimy poczekać - wyjaśnia Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

Kierowcy chcieliby podniesienia ograniczenia prędkości w tunelu do 70 km/godz. System monitoringu podwodnej przeprawy rejestruje jednak czasem wręcz mrożące krew w żyłach manewry kierowców. Zdarzają się chociażby próby zawracania i jazda pod prąd przed bezpośrednim wjazdem do jednej z nitek tunelu.

W sierpniu doszło też do groźnie wyglądającego zderzenia. Samochód ciężarowy przy zmianie pasa z prawego na lewy zmiótł na ścianę tunelu przejeżdżającą obok osobówkę. Na szczęście, nikt w tym zdarzeniu poważnie nie ucierpiał.

Od poniedziałku, 15.08 nastąpiła jeszcze inna ważna zmiana dla kierowców jeżdżących pod dnem Martwej Wisły. Turbinowy charakter zyskało rondo przy ul. Ku Ujściu. Wcześniej to rozwiązanie wprowadzono na rondzie po drugiej stronie tunelu - przy ul. Marynarki Polskiej. Na czym ono polega?

Organizacja ruchu na rondzie turbinowym wymaga od kierującego dokonania wyboru kierunku jazdy oraz właściwego, dla tego wyboru pasa ruchu jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie. Jest to tu szczególnie ważne, gdyż przez wyniesione wysepki i separatory kanalizujące ruch, nie ma później możliwości zmiany pasa ruchu z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki