reklama

Na dwóch odcinkach Obwodnicy Trójmiasta pojawią się urządzenia rejestrujące prędkość

MPZaktualizowano 
Generalny Inspektorat Transportu przychylił się do wniosku gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o instalacji na Obwodnicy Trójmiasta odcinkowych pomiarów prędkości. Pod koniec 2020 r. mają się one pojawić na fragmentach S6 między Gdynią Chylonią a Trasą Kwiatkowskiego oraz między węzłami lotnisko i Owczarnia w Gdańsku.

Obecnie będą prowadzone pogłębione analizy bezpieczeństwa dotyczące miejsc szczególnie niebezpiecznych w Polsce, gdzie urządzenia rejestrujące powinny zostać zainstalowane. Na tej liście pojawiły się właśnie dwa odcinki Obwodnicy Trójmiasta. W tych lokalizacjach urządzenia do pomiaru prędkości powinny się pojawić, zgodnie z deklaracją GITD, pod koniec 2020 r.

Trwa głosowanie...

Fotoradary na obwodnicy sprawią, że kierowcy będą jeździć bezpieczniej?

- Obwodnica Trójmiasta jest drogą o bardzo dużym natężeniu ruchu. W ciągu ostatnich kilku lat wprowadziliśmy na niej kilka
usprawnień inżynieryjnych w postaci zmian w organizacjach ruchu na węzłach Gdańsk Lotnisko i Gdynia Port, Gdańsk Południe i odcinkach między węzłami. Kolejną zmianą, która może efektywnie poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego jest odcinkowy pomiar prędkości, ponieważ głównymi przyczynami zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta jest nadmierna prędkość i wiążącą się z nim nieprzestrzeganie bezpiecznych odległości między pojazdami - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Przeciążenie Obwodnicy wpływa na lawinowo rosnącą na niej liczbę zdarzeń drogowych (kolizji i wypadków). Według danych zarejestrowanych przez policję w 2014 r. było ich 512 w 2018 r. już 920, czyli prawie dwukrotnie więcej. Oznacza to, że na tej trasie średnio dziennie do dochodzi do 2,5 zdarzenia. Główną przyczyną kolizji i wypadków było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (302 zdarzenia w 2018 r.). Ponadto niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami (216) oraz nieprawidłowa zmiana pasa ruchu (207) stanowiły równie istotne przyczyny zdarzeń drogowych. Systematycznie spada za to liczba zabitych i rannych, co dobitnie pokazuje, że zdecydowana większość zdarzeń na Obwodnicy, niestety paraliżująca często ruch na niej, to drobne stłuczki.

Jesteś świadkiem wypadku? Daj nam znać! Poinformujemy innych o utrudnieniach. Czekamy na informacje, zdjęcia i wideo!

Śledź na bieżąco nasz raport 24h/dobę:

INFORMACJE DROGOWE z województwa pomorskiego

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Cały problem tworzą tiry. Na prawym pasie tir tira popędza. Spójrzcie jaka jest różnica w płynności ruchu w niedzielę czy wieczorami. Wszyscy fajnie równo jadą, nie ma problemu ze zmianą pasa ruchu. Jak tylko pojawiają się tiry tak na prawdę pojazdy mają tylko jeden pas ruchu.

M
Maro

Przede wszystkim wszystkie tiry powinny zniknąć z obwodnicy i transport towarów oprzeć o kolej tudzież transport rzeczny

.

powinni zrobić 120 na całości i trzy pasy... to by zwiększyło bezpieczeństwo.

G
Gość

Obwodnica i tak jest skazana na korki. Jest za mało pasów. Trochę przspali temat. Już 10 lat temu mogli ją poszerzyć. Teraz każda zmiana na niej i tak nie przyniesie żadnego efektu. A ba odcinku Chylonia Estakada to chyba jest naj mniej wypadków. Nie rozumiem czemu wybrali takie miejsca.

T
Tolek

Jezeli jeden z drugim dostana po 500 i pkt od razu sie zastanowia czy warto mknac jestem za jazda jeden za drugim w zderzak nic dobrego nie przynosi

Dodaj ogłoszenie