Mostem koło Kwidzyna miesięcznie przejeżdza 100 tysięcy...

    Mostem koło Kwidzyna miesięcznie przejeżdza 100 tysięcy samochodów!

    Rafał Cybulski

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Mostem koło Kwidzyna miesięcznie przejeżdza 100 tysięcy samochodów!
    1/6

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Rafał Cybulski

    W piątek miną 3 miesiące od otwarcia mostu na Wiśle w okolicach Kwidzyna. Wedle danych GDDKiA z przejazdu nim skorzystało już niemal 300 tysięcy pojazdów. To oznacza, że miesięcznie mostem przejeżdża około 100 tys. samochodów.
    - Średnio dobowe natężenie ruchu w dzień powszedni to ok. 3300 pojazdów, a w niedzielę ok. 4000. Oczywiście największy ruch urządzenia odnotowały w pierwszy weekend po otwarciu trasy, gdy liczba aut doszła do siedmiu tysięcy - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

    Zarządca drogi liczy, że w dłuższej perspektywie ruch na moście będzie systematycznie rósł. - Informacja o otwarciu nowej trasy do części kierowców dochodzi poprzez nawigację samochodową, ale tę muszą zaktualizować i firmy, i sami kierowcy. To może potrwać - tłumaczy Piotr Michalski.

    Jego zdaniem część kierowców dopiero zmienia, albo zmieni w niedalekiej przyszłości, swoje przyzwyczajenia i trasy, którymi podróżuje.
    - Za około pół roku powinniśmy znać "ustabilizowane" wartości natężeń - dodaje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

    Według burmistrza Kwidzyna Andrzeja Krzysztofiaka ruch na moście i drodze krajowej nr 90, która łączy Kwidzyn z drogą krajową nr 91 już teraz mógłby być większy, gdyby nie viaTOLL. To działający w Polsce elektroniczny system poboru opłat za przejazd drogami krajowymi. Opłata pobierana jest od pojazdów o masie powyżej 3,5 tony na wybranych odcinkach i zasila Krajowy Fundusz Drogowy. Na drodze krajowej nr 91 obowiązuje w obu kierunkach od skrzyżowania z drogą nr 90.
    - Pewnie dlatego nie wszystkie samochody ciężarowe z niej korzystają - zauważa burmistrz.

    Bardzo szybko na zmianę sieci drogowej zareagował kwidzyński PKS. Od września zamiast trzech kursów do Gdańska oferuje aż pięć, ale nie przez Sztum i Malbork, a Gniew i Tczew. Pasażerowie są zadowoleni, bo choć nie jest taniej (20 zł za bilet normalny), to podróż trwa o ok. 30 minut krócej.
    r.cybulski@prasa.gda.pl

    Całą treść artykułu, w której m.in. o tym, co po 3 miesiącach funkcjonowania mostu należałoby poprawić, przeczytasz w poniedziałkowym (21.10) wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" i na stronie prasa24.pl.

    Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

    Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (5)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    byłapotrzeba

    ag (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    ile zostały odciążone mosty w Grudziądzu i , Malborku i Tczewie tylko się cieszyć co prawda Gniew dostał chyba trochę popalić

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    most jest super, tylko jak długo będzie bezpłatny

    Kaśka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    no i git. Za chcwilę Po wprowadzi 15 złotowy przejazd mostem i znowu nikt nie będzie jeździł.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DK 90

    JMK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Na miejscu właściciela A1 pomyślał bym o przedłużeniu DK 90 do A1 ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    StG

    Kol66 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    100 tys pojazdów miesięcznie to dużo. Dla porównania podam, że przez środek Starogardu Gdańskiego Drogą Krajową nr 22 przejeżdża 28 tysięcy pojazdów na dobę (pomiar z roku 2012) i o obwodnicy...rozwiń całość

    100 tys pojazdów miesięcznie to dużo. Dla porównania podam, że przez środek Starogardu Gdańskiego Drogą Krajową nr 22 przejeżdża 28 tysięcy pojazdów na dobę (pomiar z roku 2012) i o obwodnicy możemy zapomnieć do roku 2020, ponieważ Starogard nie leży na szlaku turystów z "Warszawki" i Gdańska i nikt z włodarzy województwa nie jest zainteresowany inwestowaniem w prowincję oddaloną od Trójmiasta.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie dla autostrady

    klemens (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    bo jest przepis który mówi że w odległości od autostrady mniejszej niż 30 km nie remontuje się dróg. I droga do Starogardu tez nie jest z tego powodu remontowana. Daje się zarabiać prywatnemu...rozwiń całość

    bo jest przepis który mówi że w odległości od autostrady mniejszej niż 30 km nie remontuje się dróg. I droga do Starogardu tez nie jest z tego powodu remontowana. Daje się zarabiać prywatnemu właścicielowi a mieszkańców ma się głęboko ...... Pamietaj jak będziesz głosował!zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo