Morski Terminal Masowy Gdynia w fazie rozwoju. Mija rok od prywatyzacji

Jacek KleinZaktualizowano 
W ubiegłym roku do MTMG przypłynął Genco Surprise z 57,75 tys. ton śruty sojowej
W ubiegłym roku do MTMG przypłynął Genco Surprise z 57,75 tys. ton śruty sojowej Materiały prasowe
W środę minie rok, od kiedy MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia sp. z o.o. jest w prywatnych rękach, a konkretnie należy do spółki ATIC Services, z siedzibą w Paryżu. Transakcja opiewała na 60,3 mln zł.

Atic Services, która przedstawiła najkorzystniejszą spośród dziewięciu uczestniczących w przetargu podmiotów ofertę, jest jednym z głównych europejskich graczy na rynku logistyki ładunków masowych, przede wszystkim węgla.

- MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i taki pozostanie. Fakt, że możemy obsługiwać statki typu Panamax, to nasz wielki atut i cieszymy się, że coraz częściej zawijają one do naszego terminalu. Jednakże naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Duży nacisk kładziemy w MTMG na wysoką jakość naszych usług, osiąganą rzetelną pracą całej załogi. Uzyskana w ten sposób renoma plasuje terminal wśród znaczących przeładowców morskich regionu Morza Bałtyckiego - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG.

Kliknij i czytaj więcej informacji biznesowych z Pomorza

Gdyński terminal obsługuje największe masowce, jakie zawijają do polskich portów. Dwa tygodnie temu obsługiwany był szósty już w tym roku duży masowiec typu Panamax - m/v "Cape Triumph", z prawie 40 tys. ton węgla w ładowniach. Kolejny duży statek przywiezie około 65 tys. ton węgla.

W marcu przy nabrzeżu terminalu zacumowała największa w historii jednostka z ładunkiem - mv "Linda Fortune", masowiec o długości 288,93 m, szerokości 45 m i ponad 18 m zanurzenia oraz pojemności ponad 90 tys. ton.
Terminal sukcesywnie inwestuje w nową infrastrukturę. Na nabrzeżu Szwedzkim zainstalowano nowy żuraw firmy Famak, z udźwigiem 25 ton. Terminal wzbogacił się m.in. o dźwig samojezdny firmy Liebherr, o udźwigu ponad 120 ton.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij, zarejestruj się i w sierpniu korzystaj za darmo: www.dziennikbaltycki.pl/piano

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
precz z komuną

sprzedali za darmo własnośc polską, budowana w II RP , opłacona krwią i się cieszą, że francuski kapitał na tym zarabia

Dodaj ogłoszenie