Atic Services, która przedstawiła najkorzystniejszą spośród dziewięciu uczestniczących w przetargu podmiotów ofertę, jest jednym z głównych europejskich graczy na rynku logistyki ładunków masowych, przede wszystkim węgla.
- MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i taki pozostanie. Fakt, że możemy obsługiwać statki typu Panamax, to nasz wielki atut i cieszymy się, że coraz częściej zawijają one do naszego terminalu. Jednakże naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Duży nacisk kładziemy w MTMG na wysoką jakość naszych usług, osiąganą rzetelną pracą całej załogi. Uzyskana w ten sposób renoma plasuje terminal wśród znaczących przeładowców morskich regionu Morza Bałtyckiego - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG.
Kliknij i czytaj więcej informacji biznesowych z Pomorza
Gdyński terminal obsługuje największe masowce, jakie zawijają do polskich portów. Dwa tygodnie temu obsługiwany był szósty już w tym roku duży masowiec typu Panamax - m/v "Cape Triumph", z prawie 40 tys. ton węgla w ładowniach. Kolejny duży statek przywiezie około 65 tys. ton węgla.
W marcu przy nabrzeżu terminalu zacumowała największa w historii jednostka z ładunkiem - mv "Linda Fortune", masowiec o długości 288,93 m, szerokości 45 m i ponad 18 m zanurzenia oraz pojemności ponad 90 tys. ton.
Terminal sukcesywnie inwestuje w nową infrastrukturę. Na nabrzeżu Szwedzkim zainstalowano nowy żuraw firmy Famak, z udźwigiem 25 ton. Terminal wzbogacił się m.in. o dźwig samojezdny firmy Liebherr, o udźwigu ponad 120 ton.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?