Morski Terminal Masowy Gdynia: 20 tys. ton ładunków na dobę

Jacek Klein
Genco Surprise przywiózł najwięcej śruty w historii gdyńskiego terminalu
Genco Surprise przywiózł najwięcej śruty w historii gdyńskiego terminalu fot. T. Urbaniak ZMPG-a S.A
Udostępnij:
MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia sp. z o.o. zwiększa swoje moce obsługi dużych jednostek. Do gdyńskiego terminalu od grudnia ubiegłego roku - kiedy przypłynął masowiec typu Panamax Dyna Pure z ładunkiem ponad 51 tys. ton śruty/kukurydzy - zawija ich coraz więcej.

Tylko w okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku przy nabrzeżach MTMG obsłużonych zostało trzynaście ogromnych jednostek typu Handymax/Panamax. Zdarzało się nawet, że obsługiwane były dwa statki jednocześnie.

Pod koniec czerwca przypłynął do MTMG i zacumował przy nabrzeżu Holenderskim olbrzymi masowiec Chang Hang An Hai z 71,5 tys. ton węgla z importu z Rosji. Na początku lipca, bezpośrednio po przejściu Chang Hang An Hai na nabrzeże Szwedzkie, na nabrzeżu Holenderskim zacumował kolejny statek pływający pod banderą Hongkongu Genco Surprise z największym w historii Portu Gdynia ładunkiem śruty w imporcie - 57,5 tys. ton.

W ubiegłym roku MTMG ustanowił nowy rekord - ponad 4 mln ton - przeładunków w dotychczasowej 15-letniej historii firmy. W tym roku rekord ma zostać pobity. Aby sprostać nowym wyzwaniom, terminal inwestuje w możliwości przeładunkowe.

Rekordowy terminal: Przez MTMG przeszło 4 mln ton towarów

Aktualnie na nabrzeżu Szwedzkim montowany jest nowy żuraw firmy Famak z chwytakiem o udźwigu 25 ton, który w znaczny sposób zwiększy dobowe tempo przeładunku śruty sojowej, węgla i koksu oraz innych ładunków masowych w MTMG.

W najbliższym czasie zakupiony będzie także 124-tonowy dźwig samojezdny firmy Liebherr z chwytakiem o udźwigu 50 ton. Dzięki tej inwestycji MTMG będzie mógł przeładowywać ponad 20 tysięcy ton ładunku w ciągu doby i skróci to tym samym pobyt statków w terminalu.

Gdynia: Terminal Masowy do prywatyzacji

Przyjmowanie statków typu Handymax/Panamax stało się możliwe m.in. dzięki inwestycji w porcie zakończonej w tym roku - "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia", zrealizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Atutem MTMG stały się nowe możliwości basenu III przy nabrzeżu Holenderskim. Można w nim obsługiwać statki o zanurzeniu 13 metrów, mające w ładowniach 50-70 tysięcy ton ładunku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie