Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja nabrzeży gdańskiego portu

Kazimierz Netka
Kazimierz Netka
Wkrótce ruszy urzeczywistnianie kolejnego unijnego przedsięwzięcia mającego na celu poprawę warunków cumowania dużych statków w części wewnętrznej Morskiego Portu Gdańsk.

W ramach Projektu wybudowany zostanie tor wodny na Martwej Wiśle wraz z wymienionym i zaktualizowanym oznakowaniem nawigacyjnym, oraz przebudowane i wyremontowane nabrzeża Martwej Wisły. Projektowany odcinek toru wodnego charakteryzuje się długością 1 658 m i jest przedłużeniem toru wodnego zbudowanego w etapie II „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego w Gdańsku. Etap II – przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie”, o długości 6 592 m.

Po wykonaniu zaplanowanych przedsięwzięć W wyniku realizacji zakresu rzeczowego projektu nastąpi poprawa parametrów technicznych toru wodnego (na długości 1 658 m) na Martwej Wiśle umożliwiające wpłynięcie statków o standardowych parametrach: L=105m, B=15,82m, T=5,75m oraz zabezpieczenie toru wodnego i akwenów portowych poprzez przebudowanie bądź wyremontowanie nabrzeży o łącznej długości 4 267,0 m – czytamy na stronie internetowej www.umgdy.gov.pl .

Zobacz też: Otwarto drugie stanowisko w terminalu DCT dla megakontenerowców [WIDEO,ZDJĘCIA]

W zakresie rzeczowym projektu są przewidziane modernizacje m.in. następujących nabrzeży: Szyprów, Flisaków, Retmanów, Polski Hak, odcinek nabrzeża przy Polskim Haku na lewym brzegu Martwej Wisły, odcinek przy moście siennickim, nabrzeże Motławy wzdłuż ulicy Sienna Grobla.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko; Priorytet III: Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego; Działanie: 3.2. Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.

Jak podaje Urząd Morski w Gdyni, statkami modelowymi, dla których projektowany jest tor wodny są: „Bitfjord” charakteryzujący się takimi parametrami jak: długość 85,2 m, szerokość 12,2 m oraz zanurzenie 4,1 m; „Bitland” o długości 105 m, szerokości 15,82 m oraz zanurzeniu 4,1 m; tramwaj wodny o długości 15 - 20 m, szerokości 4 - 5 m oraz zanurzeniu 1,1 m.

Została podpisana umowa dotycząca pełnienia funkcji inżyniera kontraktu wraz z wykonywaniem obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Inżynier kontraktu będzie wykonywał usługę przez okres 45 miesięcy od dnia podpisania umowy tj. do 15 grudnia 2020 r. - czytamy na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Gdyni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki