Modernizacja linii kolejowej nr 201 z Gdyni do Kościerzyny....

    Modernizacja linii kolejowej nr 201 z Gdyni do Kościerzyny. W Kartuzach zwierają szyki w obronie kolejowego połączenia z Gdańskiem[zdjęcia]

    Janina Stefanowska

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Z inicjatywy samorządów oraz ludzi, którym idea kolejnictwa leży na sercu, w niedzielę w Kartuzach podpisano list intencyjny, w którym podpisani wyrażają potrzebę utworzenia tras objazdowych dla pasażerskich przewozów kolejowych na czas modernizacji linii kolejowej nr 201 z Gdyni do Kościerzyny.
    Historyczny przejazd koleją z Gdańska Kokoszek do Kartuz przez Starą Piłę.
    1/40

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Janina Stefanowska

    Modernizacja linii kolejowej nr 201 z Gdyni do Kościerzyny planowana jest od wiosny 2020 r. i potrwa co najmniej do końca 2022, czyli minimum 2,5 roku, choć mówi się, że może przeciągnąć się do 2023 r.

    Kampania na rzecz utrzymania połączenia kolejowego skupia się na zbieraniu podpisów pod petycją do ministra infrastruktury w sprawie utrzymania ruchu pociągów w kierunku Kaszub w czasie modernizacji linii 201 Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz, poprzez rewitalizację 15-kilometrowego fragmentu linii kolejowej nr 229 (Kartuzy - Glincz) i linii nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki - Glincz.


    Czytaj więcej: Samorządowcy przekonują, by na czas remontu linii Gdynia-Kościerzyna, nie odcinać Kartuz od kolei.

    Kolejnym elementem działań był niedzielne podpisanie listu intencyjnego o współpracy samorządów i organizacji na rzecz utworzenia objazdu kolejowego, z wykorzystaniem nieczynnych pasażersko linii oraz budowie łącznika z Pomorska Koleją Metropolitalną między Gdańskiem Kiełpinkiem a Gdańskiem Kokoszkami.

    Kampania na rzecz utrzymania ruchu pociągów Kartuzy - Gdańsk w czasie modernizacji linii 201 Gdynia - Kościerzyna 13.05.2018 - w Kartuzach:


    Tędy kiedyś jeździł pociąg - wyprawa z Gdańska Kiełpinka do Gdańska Kokoszek.



    List podpisali marszałkowie Mieczysław Struk i Ryszard Świlski, burmistrzowie Mieczysław Gołuński i Wojciech Kankowski, poseł Stanisław Lamczyk, wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak, Grzegorz Rek, sołtys Leźna, Krzysztof Nowotarski, prezes Stowarzyszenia Miłośników Kolei Kokoszkowej, Zbigniew Jarecki, prezes Kaszubskiego Związku Pracodawców, ks. Piotr Wlgaris, kapelan kolejarzy i nauczyciel klasy kolejowej w ZSZiO w Żukowie.

    Zobacz także: Przejazd próbny koleją z Gdańska Kokoszek do Kartuz przez Starą Piłę.

    Właśnie tym brakującym odcinkiem kolei - po dawnych śladach kolei kokoszkowskiej podążyła grupa piechurów. Wyruszyli z Gdańska Kiełpinka, po drodze słuchając opowieści Leszka Lewińskiego, zastępcy dyrektora Zakładu Liniowego PKP PLK w Gdyni. W strategicznych miejscach wskazywał, gdzie biegła kolej z Gdańska Wrzeszcza do Kokoszek, a gdzie z Kokoszek do Gdyni do portu, z 1920 roku. Funkcjonowała 10 lat, bo w 1930 r. wybudowano magistralę węglową z zupełnie innym przebiegiem.

    POLECAMY NA DZIENNIKBALTYCKI.PL:






    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecamy

    "Pomaganie przez gotowanie". Nasza akcja charytatywna!

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Dziennika Bałtyckiego

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Dziennika Bałtyckiego

    Program MiauCzat. Fit Lovers w nowym programie!

    Program MiauCzat. Fit Lovers w nowym programie!