Jak poinformował Marek Gróbarczyk, szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w tym roku po raz kolejny porty polskie przekroczą 100 mln ton przeładowanych towarów. W kolejnych latach przeładunków ma być znacznie więcej, m.in. dzięki rozbudowie portów w Gdyni i Gdańsku.
Koszt rozbudowy Portu Gdynia o Port Zewnętrzny szacowany jest na 3,2 mld zł. Budowa Portu Centralnego w Gdańsku może pochłonąć 12 mld zł, a budowa terminalu kontenerowego w Świnoujściu to koszt rzędu 2-2,5 mld zł. Poprawiany będzie również stan infrastruktury drogowej i kolejowej prowadzących do portów. W tym roku zarezerwowano na ten cel ok. 4,5 mld zł.
TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:
- Pomorskie firmy pod względem rentowności [ranking]
- Pomorskie firmy pod względem dynamiki przychodów [ranking]
- Pomorskie firmy wg zysków brutto w 2018 roku [ranking]
- Które firmy na Pomorzu zatrudniają najwięcej osób? [ranking]
- Najwięksi eksporterzy z Pomorza [ranking]
- TOP 100 największych firm na Pomorzu [ranking]
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Port Centralny w Gdańsku obejmie ok. 1400 ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni. Projekt przewiduje powstanie 9 terminali. Wybudowane zostaną 4 obrotnice i trzy tory podejściowe. Przewiduje się budowę 19 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 km falochronów. Port Zewnętrzny w Gdyni powstania na sztucznym lądzie, w oparciu o istniejące nabrzeża: Śląskie i Szwedzkie. Wychodzą ponad obecny falochron ochronny, zwiększy powierzchnię portu o 151 ha oraz zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?