- Nie mamy jeszcze szczegółowego harmonogramu budowy przejazdu dwupoziomowego - mówi Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni. - Nie zostały podpisane jeszcze żadne umowy. Mamy tylko jedną graniczną datę: 2015 r. Do tego czasu musi zostać zakończona i rozliczona cała inwestycja związana z modernizacją linii E-65, czyli także muszą zostać wybudowane przejazdy dwupoziomowe - dodaje Lewiński.
Szczegółowy harmonogram nie jest jeszcze znany, ale wiadukt w Miłobądzu będzie prawdopodobnie budowany jako pierwszy, a potem przyjdzie czas na budowę dwupoziomowych skrzyżowań w Skowarczu, Różynach, Łęgowie i Cieplewie.
Zgodnie z założeniami PKP PLK, podczas Euro 2012 pociągi pasażerskie pomiędzy Trójmiastem i Warszawą będą mogły kursować z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Docelowo prędkość na tej linii ma wynosić 200 km/godz.
Do tego potrzebny jest jednak między innymi montaż specjalnych systemów sterowania ruchem, a także przebudowa wszystkich skrzyżowań z drogami na dwupoziomowe. Przy prędkości pociągów 160 km/godz. przepisy pozwalają jeszcze na istnienie przejazdów w jednym poziomie, przy docelowych 200 km/godz. - już nie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?