Mieszkańcy otrzymują faktury za prąd z dużym opóźnieniem [ROZMOWA]

Joanna Surażyńska-Bączkowska
Z Jakubem Duszą z biura prasowego Grupy Energa rozmawia Joanna Surażyńska-Bączkowska

Niektórzy mieszkańcy w ostatnim czasie otrzymują rachunki za prąd po kilku miesiącach oczekiwania. Z czego wynika ta sytuacja? Czy mieszkańcy muszą się obawiać, że skoro np. od czterech miesięcy nie płacili rachunku za energię, to mogą spodziewać się nawet odcięcia prądu?
W związku z wdrażaniem nowego systemu informatycznego obsługi klientów część mieszkańców dotknęły utrudnienia w dostępie do niektórych usług oraz opóźnienia związane z wystawieniem faktur. Klienci Energi, do których przez ostatnie miesiące nie dotarła faktura (łącznie około 4 proc. wszystkich klientów firmy), będą mieli jednak aż pół roku na jej zapłacenie.

Osoby, które obecnie po dłuższym czasie otrzymały rachunki, są przerażone wyższymi niż zwykle kwotami. Czy kwoty te można rozłożyć na raty, czy Energa ma jakieś propozycje w tym zakresie dla klientów?
Skumulowany rachunek można będzie rozłożyć na raty dowolnej wysokości i wpłacać je w dowolnym czasie. Chciałbym dodać jeszcze jedną ważną kwestię, że przez pół roku od dnia wystawienia faktury tacy klienci nie zostaną obciążeni żadnymi odsetkami, a firma jak zawsze bez zakłóceń będzie dostarczać im prąd.

Czy problemy dotyczą całego Pomorza czy też jakiś konkretnych miejsc? Jaka jest skala w pow. kościerskim?
Przepraszamy tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Do większości z nich dokumenty powinny nadejść w ciągu kilku następnych tygodni. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie. Dlatego skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury.

Proszę powiedzieć, jak wyglądają procedury w tym przypadku?
Wydłużenie terminu płatności nie wymaga kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie. Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem. Jeśli jakiś klient dostał taką skumulowaną fakturę jeszcze przed ogłoszeniem nowego, wydłużonego terminu spłaty, prosimy o kontakt pod numerem telefonu 555 555 555. Wówczas firma bez żadnych problemów wydłuży termin płatności takiej skumulowanej faktury.

Co radzi Pan osobom, które nadal nie otrzymały faktury za prąd?
Klienci powinni pamiętać, że kolejne bieżące faktury, wystawiane przez firmę, trzeba będzie opłacać już zgodnie ze standardowymi terminami płatności. Do czasu otrzymania faktury klienci mogą dokonywać wpłat zbliżonych do średniej wysokości swoich rachunków za prąd na dotychczasowe konto. Firma uwzględni wpłaty podczas wystawiania faktury. Klienci mogą też po prostu odkładać te pieniądze do czasu otrzymania faktury.

Jak długo potrwa wdrażanie nowego systemu?
Zdajemy sobie sprawę z niedogodności i zapewniamy, że firma intensywnie pracuje nad tym, aby jak najszybciej przywrócić pełną płynność rozliczeń.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie