Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Gdyni i gmin sąsiednich mają głos w sprawie komunikacji miejskiej

Ksenia Pisera
Wszystkie nowe pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację i spełniać rygorystyczne normy emisji spalin
Wszystkie nowe pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację i spełniać rygorystyczne normy emisji spalin Tomasz Bołt
Już jest nowy Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Gdyni oraz miast i gmin objętych porozumieniami komunalnymi - czyli Rumi, Sopotu, Kosakowa, Szemudu, Wejherowa i Żukowa. Warto się z nim zapoznać, bo jest jeszcze możliwość wprowadzenia zmian. Trwają bowiem konsultacje społeczne.

Plan Zrównoważonego Rozwoju Transportu Zbiorowego opracowany został przez gdyńskich urzędników i ma obowiązywać w latach 2014-2025. Dokument liczy ponad 140 stron.

- Najważniejszym elementem jest zamiar utrzymania poziomu obsługi komunikacji zbiorowej, jaką zapewniamy obecnie - ocenia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Ponieważ równocześnie rośnie natężenie ruchu samochodów osobowych, coraz trudniej będzie utrzymać punktualność środków transportu zbiorowego. Będziemy więc zabiegać o to, żeby autobusy i trolejbusy mogły korzystać z preferencji, a taką możliwość daje system Tristar. Pojazdy, którym grozić będzie opóźnienie, będą dostawać priorytet, na przykład na wyznaczonych skrzyżowaniach.

Czytaj także: Kierowca autobusu miejskiego w Gdyni woził pasażerów bez prawa jazdy

Oznacza to, że w Gdyni planuje się wyznaczenie korytarzy transportowych, z uprzywilejowaniem autobusów i trolejbusów w ruchu drogowym. Wśród typowanych są m.in. al. Zwycięstwa i Trasa Kwiatkowskiego.

Nowy plan opisuje również zamierzenia zintegrowania rozkładów jazdy ZKM, SKM oraz organizowanej właśnie PKM, zwiększenia zakresu obsługi Dolnego Sopotu komunikacją autobusową i midibusową czy wydłużenia do hali widowiskowo-sportowej Ergo Arena przy granicy z Gdańskiem jednej z linii trolejbusowych, których trasa kończy się aktualnie na pętli przy ul. Reja w Sopocie. Nowy odcinek trasy trolejbusy wykonywać będą jednak bez sieci trakcyjnej, wykorzystując napęd bateryjny.
Co ważne, dokument zawiera również zapis dotyczący budowy lub modernizacji istniejących przystanków kolejowych dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Zawarto w nim też zamierzenia dotyczące wprowadzenie biletu 1-godzinnego kolejowo-komunalnego i metropolitalnego. Zapisano również, co ważne dla pasażerów - że nie przewiduje się istotnych mian w cenach biletów ZKM.

Pełna wersja dokumentu jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej ZKM w Gdyni w wersji elektronicznej pod adresem gdynia.pl.

Uwagi do planu będzie można przekazywać na specjalnym formularzu do 7 lutego 2014 roku, przesyłając je e-mailem na adres: plan.transportowy@ zkmgdynia.pl

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki