Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Międzynarodowy Festiwal Mozartowski "Mozartiana" 2012 za nami [RECENZJA]

Tomasz Lipiński
Koncert finałowy nie odbiegał od poziomu festiwalu
Koncert finałowy nie odbiegał od poziomu festiwalu Przemek Świderski
Sobotni koncert zespołu Academy of Ancient Music zakończył trwający od środy VII Międzynarodowy Festiwal Mozartowski "Mozartiana". Podczas tej edycji Polski Chór Kameralny i jego dyrektor Jan Łukaszewski zafundowali melomanom całą serię koncertów zagranych przez świetnie dobranych wykonawców.

Kilka wydarzeń zasługuje na szczególne uznanie: koncert Orkiestry Aukso pod kierownictwem Marka Mosia oraz bardzo dobry koncert Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Zaskoczył mnie niezwykle wysoki poziom piątkowego koncertu w katedrze oliwskiej w wykonaniu Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego pod dyrekcją Grzegorza Mielimąki z towarzyszeniem Andrzeja Chorosińskiego na organach.

Zdziwiliby się wszyscy ci, którzy po orkiestrze wojskowej oczekują tylko sprawnego grania marszów. Jest to orkiestra dęta z prawdziwego zdarzenia, o imponująco spójnym brzmieniu i szlachetnym forte, które potrafiło przyćmić blask oliwskich organów. Zespół swobodnie i subtelnie prowadzi frazę. To nie przypadek, w jego skład wchodzą wybitni muzycy, których z pewnością chciałaby mieć w swoich szeregach każda polska orkiestra symfoniczna. Cały swój kunszt Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego najlepiej zaprezentował publiczności w słynnych "Obrazkach z wystawy" Mussorgskiego, które w akustyce katedry oliwskiej zabrzmiały po prostu niesamowicie.

W tym roku kolejni wykonawcy Mozartiany tak wysoko ustawili poprzeczkę, że sobotni koncert finałowy Academy of Ancient Music z towarzyszeniem światowej sławy solistów oraz Polskiego Chóru Kameralnego pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego nie odbiegał tak znacząco od poziomu całego festiwalu, jak to bywało z koncertami finałowymi w poprzednich latach. Niemniej to niesamowite doznanie móc usłyszeć legendarny zespół Christophera Hogwooda w Gdańsku. Koncert, podczas którego usłyszeliśmy II Mszę Józefa Elsnera oraz Litanię Es-dur KV 243 W. A. Mozarta, był pokazem gry na instrumentach dawnych, a także był próbą najlepszego, wyważonego i wysmakowanego stylu gry angielskich orkiestr barokowych.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij, zarejestruj się i w sierpniu korzystaj za darmo: www.dziennikbaltycki.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki