Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miastko: Protest przeciwko… nadmiernej uprzejmości pracowników banku PKO BP

Mateusz Węsierski
Barbara Charzyńska zebrała już ponad 100 podpisów. Protest wyśle do centrali PKO BP
Barbara Charzyńska zebrała już ponad 100 podpisów. Protest wyśle do centrali PKO BP Mateusz Węsierski
Barbara Charzyńska, prowadząca kiosk warzywny w Miastku, zbiera podpisy pod listem, który zamierza wysłać do centrali banku PKO BP. Kobiecie nie podoba się, że pracownice miasteckiego oddziału (jak i wszystkich pozostałych) muszą wstawać witając i żegnając klienta. Uważa, że pracownice tracą w ten sposób czas swój i klientów. Domaga się zniesienia tego zwyczaju.

- Dzień w dzień jestem w banku i, jako klientce, bardzo mi to się nie podoba - mówi Barbara Charzyńska. - Znam pracownice banku od lat. Przecież razem żyjemy w małym mieście. One są bardzo miłe z zasady, więc moim zdaniem niepotrzebne jest wymuszanie uprzejmości odgórnymi procedurami wprowadzanymi przez bank. Te biedne dziewczyny muszą wstawać z krzeseł po kilkaset razy dziennie. Mam wrażenie, że jestem w cyrku, a nie w banku. Bywa, że z niektórymi pracownicami jestem na "ty", a teraz słyszę sztuczne "dzień dobry". To wręcz mnie odpycha.

Charzyńska wolałaby, aby mówiono do niej "cześć Basia".
- Uważam, że takie procedury uwłaczają godności pracownic, a ponadto pomiędzy nimi, a klientami tworzy się korporacyjny dystans - komentuje. - Ponadto każda z nich marnuje cenne sekundy na sztuczne witanie i żegnanie, a tu kolejka na 40 osób. I, broń Boże, żadna z pracownic mi się nie skarżyła. Sama wyciągnęłam takie wnioski i postanowiłam działać.

Charzyńska na szybie kiosku warzywnego, który prowadzi, wywiesiła kartkę następującej treści:

"W związku z wielokrotnymi wizytami jako klienci w tutejszym banku PKO BP, zwracamy uwagę na kulturę obsługi nas jako nabywców produktów banku, jednakże wymagania wielokrotnego powstawania, witania, żegnania, jest naszym zdaniem nie tylko obciążeniem pań - pracowników banku, jak i śmiesznością sytuacji. Jest to daleko idąca, krępująca postawa wobec nas, klientów banku. Jeżeli w dniu o wzmożonym napływie klientów banku panie obsługujące, poza zwykłą uprzejmością wobec każdego, będą nadmiernie eksponowały uprzejmość, zniesmaczy to dotychczasową bardzo - naszym zdaniem - uprzejmą obsługę. Krępujące sytuacje, takie jak powstawanie, żegnanie - nie powinny być nadmiernie okazywane. Jest to przejaw służalstwa, a tego jako klienci banku nie wymagamy. Prosimy o przemyślenie postaw, przede wszystkim wizerunku banku w Miastku, i wyciągnięcie wniosków. Czy decyzje o takim wizerunku muszą Miastko stawiać przed szereg wobec wynoszonej z domu uprzejmości, kompetencji zawodowej, jak i poczucia bezpieczeństwa oszczędności?"
.

Charzyńska zebrała już ponad 100 podpisów. Razem z listem otwartym trafią do centrali banku PKO BP, który jest oszczędny w komentowaniu tej sprawy.

- PKO Bank Polski dba o wysoką jakość obsługi. Wzorem praktyk stosowanych w innych bankach, jakość regulują standardy, które dotyczą wszystkich pracowników, nie tylko zatrudnionych w oddziale w Miastku. Zgodnie z nimi pracownik ma wstać witając się z klientem, jeśli obsługa nie odbywa się w boksie lub na podwyższeniu. Jest to z jednej strony gest uprzejmości, a z drugiej informacja, że klient może podejść do stanowiska obsługi, a pracownik jest gotowy do zajęcia się jego sprawą - wyjaśnia Aneta Styrnik-Chaber z biura prasowego PKO BP.

Nic przeciwko takim procedurom nie ma też radna Danuta Karaśkiewicz z Miastka, pracownica banku PKO BP.
- Czy nie lepiej czuje się pan, gdy jest witany w taki sposób? - pyta. - Moim zdaniem to wyraz szacunku do klienta.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki