Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mediacje pomagają w walce o prawa konsumentów

Łukasz Kłos
archiwum DB
Nowe buty okazały się szmelcem, telewizor przekłamuje kolory, a mechanik spartaczył serwis auta? Do tego reklamacje i żądania gwarancyjnej naprawy nic nie dały?

Zamiast kłócić się z pracownikami sklepów i warsztatów, możemy skorzystać z mediacji organizowanych przy Inspekcji Handlowej. W ubiegłym roku z tej możliwości skorzystało już ponad tysiąc osób. Inspektorzy przekonują, że mediacja to dobra alternatywa dla siłowych rozwiązań - szybsze niż sądowy proces i często skuteczniejsze niż roszczenia indywidualne.

- 67 proc. sporów udaje się rozwiązać pozytywnie dla konsumentów - przyznaje Waldemar Kołodziejczyk, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku.

W Inspekcji Handlowej przekonują, że mediacje są wygodnym sposobem na dochodzenie swoich praw. Wystarczy pobrać odpowiedni wniosek ze strony internetowej inspektoratu i po wypełnieniu wysłać go pocztą bądź zeskanować. Można też pojawić się w siedzibie inspektoratu osobiście: ul. Marii Konopnickiej 4 w Gdańsku lub ul. Jana Pawła II 1 w Słupsku. W razie wątpliwości można też zadzwonić pod nr tel. 58 341 46 75.

O mediacje można się zwrócić do inspektoratu bez względu na wartość towaru czy usługi. Nie trzeba też wnosić żadnej opłaty wstępnej.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki