Zamiast kłócić się z pracownikami sklepów i warsztatów, możemy skorzystać z mediacji organizowanych przy Inspekcji Handlowej. W ubiegłym roku z tej możliwości skorzystało już ponad tysiąc osób. Inspektorzy przekonują, że mediacja to dobra alternatywa dla siłowych rozwiązań - szybsze niż sądowy proces i często skuteczniejsze niż roszczenia indywidualne.
- 67 proc. sporów udaje się rozwiązać pozytywnie dla konsumentów - przyznaje Waldemar Kołodziejczyk, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku.
W Inspekcji Handlowej przekonują, że mediacje są wygodnym sposobem na dochodzenie swoich praw. Wystarczy pobrać odpowiedni wniosek ze strony internetowej inspektoratu i po wypełnieniu wysłać go pocztą bądź zeskanować. Można też pojawić się w siedzibie inspektoratu osobiście: ul. Marii Konopnickiej 4 w Gdańsku lub ul. Jana Pawła II 1 w Słupsku. W razie wątpliwości można też zadzwonić pod nr tel. 58 341 46 75.
O mediacje można się zwrócić do inspektoratu bez względu na wartość towaru czy usługi. Nie trzeba też wnosić żadnej opłaty wstępnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?