Prowadzisz firmę? Masz czasami wrażenie, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości promocyjnych? Obawiasz się, że każdego dnia tracisz potencjalnych klientów? Niestety – być może masz rację.

Nie ma co ukrywać – konkurencja ma się całkiem nieźle. Zgodnie z raportem GUS – w ubiegłym roku przybyło mikroprzedsiębiorców (w porównaniu z poprzednim rokiem to wzrost o 4,3%), zwiększyły się też ich przychody (aż o 15,1%). Kondycja polskiego sektora przedsiębiorstw jest całkiem niezła, co potwierdzają też wnioski z raportu NBP z III kwartału 2016 roku. Co można zrobić, aby utrzymać się na dobrej pozycji rynkowej?

Promować czy nie promować – oto jest pytanie

Zarówno duże, jak i małe firmy dzięki odpowiednio dopasowanej promocji mogą pozostawić w tyle konkurencję. Chyba już nikogo nie trzeba przekonywać, że przemyślane działania promocyjne po prostu się opłacają. Zanim jednak zdecydujemy się na kosztowną kampanię – warto zacząć od początku, czyli od przygotowania spójnych materiałów promocyjnych. Wbrew pozorom – nadal to właśnie drukowane materiały reklamowe są najchętniej wybierane przez firmy. Dlaczego? Głównie dlatego, że nadal mają ogromną skuteczność: ułatwiają budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz pozwalają dotrzeć do wielu potencjalnych i obecnych klientów.

Materiały reklamowe i ich skuteczność marketingowa

Zgodnie z badaniem PIAP, gadżety i inne materiały reklamowe nadal są wysoko cenione przez marketerów. Okazało się, że aż 82,93% badanych osób potwierdziło, że chętnie używa ich do budowania świadomości marki i kształtowania pozytywnego wizerunku firmy. Oczywiście ich skuteczność w ogromnej mierze zależy od projektu, jakości druku oraz sposobu dystrybucji. Jednak dobrze zaprojektowane i wykonane – mogą być kluczem do sukcesu.

Pamiętajmy jednak, że dobry pomysł i projekt to podstawa sukcesu, dlatego, zanim oddamy coś do druku: dobrze to przemyślmy. Najlepiej, jeśli wszystkie materiały będą miały wspólny mianownik: czyli ujednoliconą formę, kolorystykę i dobrze dobrany przekaz. Nie raz duże inwestycje na reklamę zostały zatopione w niedopasowanym projekcie i materiałach, które – owszem – działały, ale raczej na niekorzyść firmy. A raz zepsuty wizerunek, bardzo trudno jest potem naprawić.

Pierwsze wrażenie to Twoja najlepsza wizytówka

Wiadomo, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Właśnie dlatego warto już na początku działalności zadbać o spójne materiały, które będą naszą najlepszą wizytówką. Kilka sekund. Właśnie tyle potrzebuje człowiek, aby zdecydować, czy dana wizytówka albo ulotka trafi do kieszeni, czy do kosza. Jeśli nie chcemy marnować takiej szansy, twórzmy ciekawe, ale też dobre jakościowo materiały. Zadbajmy o dopasowany, modny i po prostu dobry projekt wizytówki (tutaj można znaleźć dobre, a do tego darmowe szablony wizytówek). Poza projektem zadbajmy też o odpowiednią gramaturę, fakturę oraz ewentualne uszlachetnienia wydruków.

A ulotki? Postawmy na ciekawy format i projekt – przede wszystkim projekt. Dobre ulotki to takie, które są nie tylko estetyczne i oryginalne, ale też dają klientowi konkretną korzyść. Można wykorzystać ulotkę jako kupon rabatowy lub bilet wstępu np. na darmową wizytę, produkt czy usługę. Dajmy klientowi powód, by nie wyrzucił naszego przekazu. Po prostu.

Pakiet materiałów promocyjnych dla firm – co jeszcze warto mieć?

Jeśli chcemy budować wiarygodny i profesjonalny wizerunek, warto zadbać też o elegancki papier, notesy i teczki firmowe. Z pozoru może wydać się to zbędne – jednak praktyka pokazuje, że dzięki takim elementom budujemy profesjonalny wizerunek, a do tego zwiększamy swoją rozpoznawalność. Drukowane materiały promocyjne to też przydatny gadżet, który możemy wręczać klientom lub współpracownikom. Sprawdzają się też na konferencjach, targach lub podczas spotkań z kontrahentami.

Kalendarz i inne gadżety firmowe to sposób na efektywną, całoroczną reklamę. To też świetny pomysł na upominki. Zarówno kalendarze, notesy, jak i kartki świąteczne (lub na inne okazje) – nadal są bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym. No bo kto z nas nie lubi dostawać prezentów? Zwłaszcza takich, które są spersonalizowane – i po prostu mogą się nam przydać.
Plakaty i banery reklamowe. To jedne z najskuteczniejszych materiałów reklamowych. To dzięki nim, możemy dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, a także wyróżnić się w przestrzeni miasta. Banery ułatwią klientom odnalezienie naszej siedziby oraz zwiększą naszą rozpoznawalność, jako marki. Dzięki plakatom możemy trafić do szerokiego grona odbiorców, informując o promocjach, wydarzeniach i rabatach. Na dużych nośnikach, umieszczonych przy głównych trasach – warto umieścić mapkę lub wskazówki dojazdu do naszej firmy. Po prostu dajmy się znaleźć.

Folie na szyby i samochody. Tak, to naprawdę działa. Oklejenie witryny sklepowej, reklama na firmowym aucie lub środkach komunikacji miejskiej – dzięki temu dajemy się zobaczyć i zwiększamy swoją rozpoznawalność. Folie i naklejki reklamowe to szansa na wielkoformatową reklamę i przekaz, który może nas wyróżnić. A folie na pojazdach to doskonały przepis na mobilny nośnik reklamowy. Dzięki ciekawemu projektowi i starannemu drukowi – nasz przekaz może trafić do bardzo, bardzo wielu osób. Spersonalizowany, firmowy samochód, nawet zaparkowany – będzie niósł w świat wieść o tym, że jesteśmy, działamy – i warto nas poznać.

Drukuj, inspiruj się, oszczędzaj – czyli promuj się nowocześnie

Zanim zdecydujemy się na wydruk materiałów reklamowych, sprawdźmy opinie o danym grafiku, agencji czy drukarni. Jeśli chcemy zaoszczędzić czas i pieniądze, warto rozważyć nowe rozwiązanie – czyli platformy drukujące, inspirujące i zrzeszające grafików i klientów. Wówczas bez wychodzenia z domu czy biura: sami możemy wybrać uzdolnionego projektanta, który wykona dla nas dopasowane materiały. W takich bazach można zobaczyć próbki prac grafików oraz samodzielnie ustalić warunki i zakres współpracy. A gotowe projekty możemy wydrukować z gwarancją jakości i z darmową dostawą. To dobra alternatywa dla drogich agencji reklamowych oraz dla mozolnego, samodzielnego uczenia się na błędach. Tego typu bazę, a także wydruki, darmowe szablony i inspiracje można znaleźć np. na stronie Colour.me (więcej szczegółów tutaj).