Masz abonament na telefon komórkowy 25.12.2020. Ważne zmiany. "Nowe regulacje pozwolą szybciej wdrożyć nowe i lepsze standardy obsługi"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przypomina o zmianach w Prawie telekomunikacyjnym, które zaczęły obowiązywać już od poniedziałku 21 grudnia. Przede wszystkim zwiększą się uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych.

- Nowe regulacje gwarantują Polakom możliwie najlepsze zabezpieczenia i instrumenty prawne, które umożliwią im korzystanie z usług telekomunikacyjnych bez narażania się na zdarzające się na rynku telekomunikacyjnym nieprawidłowe praktyki – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, cytowany w komunikacie.

W budżetówce zarabia się wciąż kiepsko, co przy rosnących cenach: śmieci, prąd, itd. staje się problemem. Wszyscy liczą na podwyżki a przynajmniej waloryzację. Tymczasem podpisana przez prezydenta ustawa okołobudżetowa zamraża płace w budżetówce, nawet nagrody. Ale nie dla wszystkich. Klikając w ten tekst szybko i łatwo poznasz szczegóły.

Zdalne wypowiedzenie umowy

W przypadku wypowiedzenia umowy, nie będzie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy e-mail. Zniknie konieczności wypełniania papierowych dokumentów i nadawania ich listem poleconym, czy też złożenia w punkcie sprzedaży operatora.

Dodatkowo, nowe przepisy nakładają na operatorów obowiązek zawiadomienia klienta o otrzymaniu oświadczenia o wypowiedzeniu umowy oraz potwierdzenia przyjęcia takiego oświadczenia woli.

Bez automatycznego przedłużenia

Do tej pory operator nie miał obowiązku informowania o automatycznym przedłużeniu umowy na czas nieokreślony. Nowe przepisy wprowadzają taki obowiązek. Operator - nie później niż 30 dni przed upływem okresu na jaki umowa została zawarta - będzie musiał poinformować o tym klienta.

TO JEST WAŻNE!. Kliknij i przeczytaj!

Przed automatycznym przedłużeniem umowy, operatorzy będą informować o sposobach jej rozwiązania, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.

- Dzięki tym zmianom wyeliminujemy sytuacje, w których - bez świadomości klientów - ich zawarta pierwotnie na czas określony umowa staje się umową na czas nieokreślony i dodatkowo z długim okresem wypowiedzenia – tłumaczy minister Zagórski.

Nowe przepisy przewidują też, że w okresie wypowiedzenia - abonent będzie zobowiązany jedynie do ponoszenia kosztów świadczenia usługi wynikających z umowy. To rozwiązanie chroni klientów przed opłatami za uruchomienie dodatkowych usług, a także przed wyłączeniem usług, które mieli zagwarantowane w dotychczasowej umowie.

Monitoring zużycia usług i stary numer

Chodzi o to, aby klienci wiedzieli jak wysokiego rachunku się spodziewać. Dostawcy usług zapewnią abonentom możliwość korzystania z narzędzia umożliwiającego monitorowanie wykorzystania usług oraz będą powiadamiali klientów o wykorzystaniu limitu zużycia usługi w ramach wybranego przez nich pakietu taryfowego.

Zmiany pojawią się też w przypadku chęci przeniesienia dotychczasowego numeru z jednej sieci do innej. Będzie na to więcej czasu – a dokładnie nie krócej niż miesiąc od daty rozwiązania umowy.

- To oczekiwane i istotne udogodnienie. Zapewni abonentowi dodatkowy czas na dopełnienie formalności związanych z wyborem nowego dostawcy usług, nie narażając go na przypadkową utratę dotychczasowego numeru – mówi minister.

Kolejna zmiana to prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do internetu w procesie zmiany dostawcy usług. Nowy dostawca będzie miał obowiązek aktywowanie usługi w najkrótszym możliwym – uzgodnionym z klientem – czasie, jednak nie później niż w jeden dzień roboczy po zakończeniu umowy z dotychczasowym dostawcą. Z kolei dotychczasowy dostawca usługi będzie zobowiązany świadczyć ją na dotychczasowych warunkach do terminu uzgodnionej przez nowego dostawcę aktywacji usługi.

źródło: Cyfryzacja KPRM

Materiał oryginalny: Masz abonament na telefon komórkowy 25.12.2020. Ważne zmiany. "Nowe regulacje pozwolą szybciej wdrożyć nowe i lepsze standardy obsługi" - Polska Times

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rzeszowiak
21 grudnia, 03:55, Gość:

mam na karte i wysttarczy mi.

21 grudnia, 9:59, Marcin Piekaż:

super!

Każdy bierze taką taryfę jak mu wygodnie. Teraz telefon komórkowy to narządzie pracy i karta nie wystarczy tylko abonament bo mogę swobodnie załatwiać swoje sprawy bez obawy że mi w pewnym momencie braknie kasy na koncie. Oczywiście lwią częścią rozmów to bezsensowne paplanie o wszystkim i o nicznym przez wiele godzin to na kartę za drogo.

M
Marcin Piekaż
21 grudnia, 03:55, Gość:

mam na karte i wysttarczy mi.

super!

G
Gość

mam na karte i wysttarczy mi.

Dodaj ogłoszenie