PŻM zakończy w przyszłym roku, zainicjowany w 2005 roku, program odnowy tonażu. Zamykające program cztery kamsarmaksy (o nośności 82 tys. DWT), którym nadane będą nazwy Karpaty, Sudety, Beskidy oraz Tatry, będą sukcesywnie oddawane do użytku przez stocznię Tsuneishi w ciągu 2013 roku.
Przekazanie pod nadzór PRS najnowszych masowców PŻM, największych, jakie pływały we flocie szczecińskiego armatora, jest znakiem woli kontynuacji współpracy pomiędzy tymi dwoma polskimi podmiotami. Dla PŻM oznacza ułatwienie obsługi jej floty, zarówno klasyfikacyjnej, jak i konwencyjnej, a dla Polskiego Rejestru Statków - prestiż i możliwość rozwoju. Współpraca obu firm trwa nieprzerwanie od 1951 roku.
Po zakończeniu programu odnowy floty średnia wieku statków szczecińskiego armatora spadnie do około 10 lat.
Polska Żegluga Morska posiada 77 statków o łącznej nośności 2,7 mln DWT. Są to masowce w grupach handysize oraz panamax. Poza masowcami, armator posiada trzy siarkowce, a także promy Polonia, Gryf, Wolin, Skania, zarządzane przez Unity Line.
Aktualnie Polska Żegluga Morska realizuje program inwestycyjny, zakładający wejście do eksploatacji do 2015 roku 38 nowych statków.
Więcej informacji gospodarczych znajdziesz w naszym serwisie Biznes na Pomorzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?