Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Marcin Lijewski promuje Gdańsk. Nowy spot o segregacji odpadów [ZDJĘCIA]

red.
Biorąc udział w tej kampanii mam nadzieję, że choć trochę w tym pomogę – mówił w trakcie nagrań Marcin Lijewski.
Biorąc udział w tej kampanii mam nadzieję, że choć trochę w tym pomogę – mówił w trakcie nagrań Marcin Lijewski. mat. prasowe
Krótki film, w którym Marcin Lijewski - reprezentant Polski w piłce ręcznej i kapitan kadry narodowej - promuje segregowanie odpadów już niedługo pojawi się w internecie. Materiał powstaje dzięki współpracy piłkarzy ręcznych Klubu Wybrzeże Gdańsk z Zakładem Utylizacyjnym.

W koncepcji spotu segregowanie odpadów przedstawione jest jak gra zespołowa. Im więcej gdańszczan we własnych gospodarstwach domowych będzie starannie dzieliło odpady na mokre, suche oraz na papier, szkło i plastik, tym efekt będzie lepszy. Zobaczymy również przykłady jak prawidłowo wyrzucać poszczególne rodzaje odpadów, czyli np. jak zgniatać butelki plastikowe przed włożeniem do pojemnika.

- Dobrze rozumiem ideę takich działań i wyjaśnię to na przykładzie. Kiedy zostałem zawodnikiem zespołu z Flensburga to w pierwszych dniach nie bardzo się orientowałem wedle jakich zasad segregować odpady. Właściwie wyrzucałem wszystko razem i okazało się, że moje odpady nie są odbierane. Jednak zapukała do mnie sąsiadka i trzymając w rękach różne akcesoria do segregacji grzecznie zaproponowała, że chętnie wytłumaczy mi jak poprawnie to robić. To są znakomite wzorce do przeniesienia do Polski i do mojego Gdańska. Biorąc udział w tej kampanii mam nadzieję, że choć trochę w tym pomogę – mówił w trakcie nagrań Marcin Lijewski.

Czytaj: Nowe stawki za śmieci w Gdańsku. Od 1 kwietnia rachunki będą niższe, jeśli segregujesz odpady

Tłem dla dwudniowych zdjęć stały się m.in. Ergo Arena i hala AWFiS, w której trenują piłkarze ręczni. W spocie zagrali też inni zawodnicy „Wybrzeża”, Hubert Kornecki, Patryk Plaszczak i Michał Orzechowski.

- Świadomość w zakresie segregacji odpadów jest coraz większa, ale jest jeszcze nad czym pracować. Stąd też pomysł nakręcenia spotu, który po pierwsze edukuje, po drugie – promuje proekologiczne postawy i co równie istotne – przekazuje informacje w lekkiej i przyjemnej dla oka formie – podsumowuje Cyprian Maciejewski, rzecznik ZU w Gdańsku.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki