Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Malbork. Tunel pod torami Gdynia - Warszawa przejezdny jeszcze w tym roku

Radosław Konczyński
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdańska o długości ok. 350 km to największa prowadzona obecnie inwestycja kolejowa w Polsce
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdańska o długości ok. 350 km to największa prowadzona obecnie inwestycja kolejowa w Polsce K.Misztal
Modernizacja linii kolejowej E65 w granicach powiatu malborskiego trwa od połowy 2011 roku na kilku frontach robót, a jednym z nich jest ulica de Gaulle'a w Malborku, będąca fragmentem drogi wojewódzkiej. Wykonawcy budują tam bezkolizyjny przejazd pod torowiskiem.

Kierowcy korzystający z drogi wojewódzkiej nr 515 Malbork-Iława jeszcze w tym roku mają przejechać tunelem pod torami Gdynia-Warszawa. Inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe deklarują, że tak się stanie, choć inwestycja na tym odcinku nie będzie całkiem skończona.

Modernizacja linii kolejowej E65 w granicach powiatu malborskiego trwa od połowy 2011 roku na kilku frontach robót, a jednym z nich jest ulica de Gaulle'a w Malborku, będąca fragmentem drogi wojewódzkiej. Wykonawcy budują tam bezkolizyjny przejazd pod torowiskiem, przy okazji remontując nawierzchnię po obu stronach torów. Problemów, m.in. z kolizjami sieci podziemnych, nie brakowało, ale PKP PLK zapewniały, że jesienią tego roku kierowcy przejadą tunelem.

Od robotników usłyszeliśmy jednak, że może być kłopot z dotrzymaniem tego terminu, rzekomo z powodu przedłużającej się wycinki... dwóch drzew, na które inwestor jeszcze nie uzyskał pozwolenia.

PLK uspokajają, niemniej w terminach mowa jest już nie o jesieni, a o końcu roku.
- Do końca tego roku planujemy wylanie pierwszej warstwy asfaltu w celu umożliwienia kierowcom przejazdu pod torowiskiem, natomiast finalizacja wszystkich prac na przejeździe nastąpi w maju 2014 roku - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Pozwolenia na wycinkę drzew, których "nie zauważono" w projekcie budowlanym, inwestor spodziewa się w ciągu kilku najbliższych dni. - Ale wspomniane drzewa nie są bezpośrednim powodem opóźnienia realizacji projektu i nie wpływają na tempo prowadzonych prac - twierdzi Maciej Dutkiewicz.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki