Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Malbork, Nowy Dwór Gdański: Letniego pociągu nad morze nie będzie

Tomasz Chudzyński
Tomasz Chudzyński
Weekendowe połączenie kolejowe z Malborka do Nowego Dworu Gdańskiego i miejscowości nadmorskich nie ruszy w czasie najbliższych wakacji. Organizator przewozów, firma kolejowa Arriva, nie uzyskał odpowiedniego finansowania, choć pieniądze na ten cel wydały m.in. samorządy z powiatów nowodworskiego i malborskiego. Zabrakło jednak części Urzędu Marszałkowskiego.

To właśnie stała dotacja samorządu województwa miała stanowić największy wkład w projekt. Podobnie było w latach ubiegłych.
- Do Urzędu Marszałkowskiego nie wpłynął żaden wniosek od przewoźnika Arriva RP, dotyczący uruchomienia wakacyjnych pociągów na odcinku Malbork - Nowy Dwór Gdański - twierdzi Ludmiła Jezierska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego. - A obecnie samorząd województwa pomorskiego nie dysponuje żadnymi dodatkowymi środkami finansowymi, które mógłby przekazać przewoźnikowi.

Natomiast Paweł Pleśniar z Arrivy twierdzi, że firma dopełniła wszystkich formalności i terminów. Wnioski zostały wysłane na początku czerwca, a wcześniej prowadzono rozmowy. - Niestety, pewne jest, że cały lipiec turystyczny szlak kolejowy łączący Powiśle z Żuławami i Mierzeją nie będzie czynny - zaznacza Pleśniar. - Wkrótce odbędzie się spotkanie przewoźnika z władzami województwa. Mam nadzieję, że choć w sierpniu udałoby się kursy uruchomić.

Po co jednak dofinansowanie? Chodzi o zapewnienie regularnych połączeń, niezależnych od m.in. liczby pasażerów, ale również zapewnienie atrakcyjnej ceny biletów. Z podobnej dotacji korzysta m.in. połączenie Kartuzy - Gdynia.

Przypomnijmy, kolejowy szlak z Powiśla na Mierzeję to pomysł przedstawicieli kolejowego przewoźnika Arriva i Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych. W 2009 roku odnowiono i uruchomiono po 20 latach przerwy linię kolejową Malbork - Nowy Dwór Gd. Dzięki temu w wakacyjne weekendy udało się uruchomić kursy relacji Grudziądz - Nowy Dwór Gd. (przez m.in. Kwidzyn, Sztum i Malbork). W żuławskim miasteczku turyści przesiadali się do wagoników kolei wąskotorowej, jadącej do miejscowości nadmorskich - Stegny, Jantara, Sztutowa, Mikoszewa. W czasie każdego sezonu z kursów korzystało blisko 5 tys. pasażerów.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki