Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

LPP podsumowuje pandemiczny rok. Spadek przychodów mniejszy niż się spodziewano

Jacek Klein
Jacek Klein
materiały prasowe
Największa w kraju firma odzieżowa zanotowało starte za rok obrotowy 2020/2021. Obroty spadły jednak tylko o 15 proc., równocześnie zanotowano dynamiczny wzrost sprzedaży e-commerce.

LPP zakończyło rok obrotowy 2020/21 z lepszym wynikiem niż pierwotnie przewidywano. Przychody spółki za ostatni kwartał wyniosły ponad 2 mld zł, natomiast w ujęciu rocznym całkowita sprzedaż osiągnęła ponad 7,8 mld zł i była niższa r/r o 15 proc. Grupa po raz pierwszy w historii zanotowała stratę netto na poziomie 190 mln zł.

- Dzięki poduszce finansowej i wdrożeniu projektów odpowiadających na sytuację rynkową, poradziliśmy sobie z najtrudniejszym okresem w naszej historii. W pierwszym półroczu, nie wiedząc co przyniesie kolejny dzień, weszliśmy w tryb kryzysowy wprowadzając ścisłą dyscyplinę kosztową, aby utrzymać płynność finansową firmy. Ten czas pokazał nam, że w nowej rzeczywistości musimy być gotowi na różne scenariusze - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Sprzedaż online w całym 2020/21 roku stanowiła już ponad 28 proc. przychodów grupy. Prawie 780 mln zł zanotowano w ostatnim kwartale roku, w którym sprzedaż internetowa stanowiła rekordowe 37,2 proc. przychodów.

Spółka kontynuuje inwestycje. W ostatnim kwartale nakłady wyniosły prawie 300 mln zł. Rozpoczęto w tym czasie planowaną budowę Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim i kontynuowano rozwój sieci handlowej, której powierzchnia w ubiegłym roku wzrosła o prawie 17 proc. r/r. Sfinalizowano również pierwszy etap rozwoju kompleksu Fashion Lab podwajając tym samym powierzchnię biurową w Gdańsku. Spółka zdecydowała także o powiększeniu powierzchni magazynowej e-commerce w Rosji i Rumunii.

W tym roku LPP pojawi się na nowym rynku, czyli w Macedonii Północnej z ofertą wszystkich pięciu marek. Dodatkowo planowana jest m.in. dalsza rozbudowa kompleksu biurowego Fashion Lab w Gdańsku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki