LPP nie zwalnia tempa i urosło już do 9 mld złotych przychodów

Jacek Klein
Jacek Klein
materiały prasowe
Największa forma odzieżowa w kraju, gdańska LPP w ubiegłym roku ponownie zanotowała dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży. Czwarty kwartał kalendarzowy 2019 roku zakończył się sprzedażą na 2 747 mln zł (wzrost o 16 proc. rok do roku) Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 483 mln zł i wrósł o 11 proc.

Przez 12 miesięcy LPP osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 9 mld 137 mln zł, co oznacza wzrost na poziomie 14 proc. w porównaniu do ostatniego kwartału roku 2018. Natomiast zysk na działalności operacyjnej po 12 miesiącach wzrósł jeszcze szybciej, o 16 proc. do 876 mln złotych.

LPP z roku na rok w szybkim tempie zwiększa obroty. Jeśli je utrzyma niedługo może stać się drugą pod względem wielkości firmą na Pomorzu. Na razie drugą ą pozycję utrzymuje Grupa Energa, która ubiegły rok także może zaliczyć do udanych, zwiększając o prawie 20 proc,. przychody i po trzech kwartałach osiągając ponad 9 mld zł sprzedaży.

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Po październikowym debiucie w Finlandii oraz uruchomieniu sprzedaży internetowej na kolejnych rynkach europejskich, oferta marek LPP jest już dostępna na 39 rynkach. Salony stacjonarne gdańskiej spółki działają dziś w 25 krajach, a oferta online obejmuje 30 rynków. W ubiegłym roku łączna powierzchnia salonów wszystkich marek wzrosła o 14 proc. do 1,2 mln m kw.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sprzedaży wielokanałowej, LPP stawia na rozwój jakościowy sieci stacjonarnej i równolegle inwestuje w e-commerce.

- Omnichannel jest naszą odpowiedzią na obecne wyzwania w branży retail oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów. W ostatnich miesiącach otworzyliśmy pierwsze salony w Finlandii i rozszerzyliśmy zasięg internetowy naszych marek o kolejne rynki europejskie. Z naszą ofertą dotarliśmy m.in. do Włoch, Austrii i Francji, gdzie jako debiutanci osiągnęliśmy obiecujące wyniki sprzedaży - komentował Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych.

Dynamicznie rośnie sprzedaż online za granicą. Prawie połowa sprzedaży w tym segmencie pochodziła z zagranicznych sklepów internetowych.

Konieczny zakaz eksportu drewna, inaczej wiele firm upadnie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie