Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotos Optima udanie weszła na rynek paliw

Jacek Klein
Mat. promocyjne
Nowa sieć stacji Lotos Optima zanotowała dobry start. Uruchomione w lipcu w Warszawie pierwsze stacje sprzedają średnio na dobę ilości paliw porównywalne z obrotem na stacjach sieci premium, gdzie oprócz benzyny PB95 i oleju napędowego dostępne są również paliwa Dynamic.

- Poziom sprzedaży, jaki odnotowaliśmy na przestrzeni miesiąca od uruchomienia stacji, to najbardziej optymistyczny wariant biznesplanu - podsumowuje Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa. - To najlepszy dowód na to, że Lotos Optima idealnie trafiła w oczekiwania rynku, a hasło "najwyższa jakość w optymalnej cenie" zyskało akceptację klientów.

W sieci Lotos Optima klienci mogą kupić benzynę 95-oktanową i olej napędowy. Stacje wyposażone są ponadto w sklepy o powierzchni ok. 30 m kw., w których można kupić podstawowe produkty, m.in. kawę, hot-dogi, słodycze, napoje itd.

Nowa sieć ma konkurować ceną. W ciągu ostatniego miesiąca ceny paliw na tych obiektach były średnio o 10 gr na litrze tańsze od cen na stacjach sieci premium, zlokalizowanych w Warszawie. Dodatkowym atutem placówek są ich lokalizacje.

Czytaj także:LOTOS otwiera Optimy

- Stacje są bardzo korzystnie usytuowane na wjeździe i wyjeździe z Warszawy, która pozostaje mikrorynkiem z największym potencjałem rozwoju w naszym kraju - przekonuje Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa.

Sieć Lotos Optima będzie sukcesywnie rozbudowywana. Tylko do końca tego roku powstanie 50 obiektów. W pierwszej kolejności stacje zostaną uruchomione na Śląsku, który charakteryzuje się największą konsumpcją paliw płynnych w Polsce. Kilka zostanie usytuowanych na Pomorzu. Spółka prowadzi rozmowy na temat dwóch, trzech pomorskich lokalizacji.

Budowa jednej stacji kosztuje ok. 1 mln zł. To trzykrotnie mniej niż budowa stacji klasy premium. Lotos Optima ma zapewnić gdańskiemu koncernowi naftowemu osiągnięcie 10 proc. udziału w detalicznym rynku paliw. Obecnie wynosi on ok. 7,5 proc. Przychody Lotosu ze sprzedaży w I kwartale tego roku przekroczyły 6,5 mld zł i były wyższe o 66,7 proc. rok do roku. Spółka zarobiła na czysto 635,5 mln zł, co stanowi wzrost o 611,3 mln zł w porównaniu z I kwartałem roku ubiegłego.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki