Lotos Optima udanie weszła na rynek paliw

Jacek Klein
Mat. promocyjne
Udostępnij:
Nowa sieć stacji Lotos Optima zanotowała dobry start. Uruchomione w lipcu w Warszawie pierwsze stacje sprzedają średnio na dobę ilości paliw porównywalne z obrotem na stacjach sieci premium, gdzie oprócz benzyny PB95 i oleju napędowego dostępne są również paliwa Dynamic.

- Poziom sprzedaży, jaki odnotowaliśmy na przestrzeni miesiąca od uruchomienia stacji, to najbardziej optymistyczny wariant biznesplanu - podsumowuje Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa. - To najlepszy dowód na to, że Lotos Optima idealnie trafiła w oczekiwania rynku, a hasło "najwyższa jakość w optymalnej cenie" zyskało akceptację klientów.

W sieci Lotos Optima klienci mogą kupić benzynę 95-oktanową i olej napędowy. Stacje wyposażone są ponadto w sklepy o powierzchni ok. 30 m kw., w których można kupić podstawowe produkty, m.in. kawę, hot-dogi, słodycze, napoje itd.

Nowa sieć ma konkurować ceną. W ciągu ostatniego miesiąca ceny paliw na tych obiektach były średnio o 10 gr na litrze tańsze od cen na stacjach sieci premium, zlokalizowanych w Warszawie. Dodatkowym atutem placówek są ich lokalizacje.

Czytaj także:LOTOS otwiera Optimy

- Stacje są bardzo korzystnie usytuowane na wjeździe i wyjeździe z Warszawy, która pozostaje mikrorynkiem z największym potencjałem rozwoju w naszym kraju - przekonuje Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa.

Sieć Lotos Optima będzie sukcesywnie rozbudowywana. Tylko do końca tego roku powstanie 50 obiektów. W pierwszej kolejności stacje zostaną uruchomione na Śląsku, który charakteryzuje się największą konsumpcją paliw płynnych w Polsce. Kilka zostanie usytuowanych na Pomorzu. Spółka prowadzi rozmowy na temat dwóch, trzech pomorskich lokalizacji.

Budowa jednej stacji kosztuje ok. 1 mln zł. To trzykrotnie mniej niż budowa stacji klasy premium. Lotos Optima ma zapewnić gdańskiemu koncernowi naftowemu osiągnięcie 10 proc. udziału w detalicznym rynku paliw. Obecnie wynosi on ok. 7,5 proc. Przychody Lotosu ze sprzedaży w I kwartale tego roku przekroczyły 6,5 mld zł i były wyższe o 66,7 proc. rok do roku. Spółka zarobiła na czysto 635,5 mln zł, co stanowi wzrost o 611,3 mln zł w porównaniu z I kwartałem roku ubiegłego.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie