Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Linie American Airlines pomyliły Kraków z Gdańskiem. To nie pierwsza wpadka amerykańskiego przewoźnika

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
American Airlines, jeden z największych przewoźników lotnicznych w USA, uruchamia w maju nowe połączenie z Chicago do Krakowa i już teraz reklamuje je zdjęciem z... Gdańska. To nie pierwsza wpadka przewoźnika. W zeszłym roku loty do Krakowa reklamowano za pomocą wódki.

O pomyleniu dawnej stolicy Polski z Gdańskiem poinformował portal Lovekrakow.pl. Artykuł ilustruje zdjęcie, które jadąc autostradą pod Chicago zrobił i opublikował internauta na Twitterze. "Nonstop to Kraków. Starting May 7" - głosi hasło na reklamie, znajdującej się niedaleko portu lotniczego Chicago-O'Hare. Opatrzono je piękna fotografią ukazującą panoramę stolicy Pomorza.

Krakowski magistrat zamierza interweniować w sprawie nowej reklamy American Airlines

Cała sytuacja jest tym bardziej niezrozumiała, że w grudniu ub. roku krakowski samorząd gościł przedstawicieli AA, którzy na miejscu otrzymali pełen pakiet informacji na temat miasta, a także najlepsze zdjęcia.

Linie American Airlines pomyliły Kraków z Gdańskiem. To nie pierwsza wpadka amerykańskiego przewoźnika
pixabay

To już druga wpadka American Airlines podczas kampanii reklamowej promującej loty do Krakowa. We wrześniu ub. roku w sprawie innej reklamy amerykańskiego przewoźnika interweniować musiał prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Wówczas w sieci pojawił się filmik, w którym Pragę reklamowano jako miejsce, gdzie można pójść na spektakl teatru lalkowego, Budapeszt jako miasto, w którym można przepłynąć się wzdłuż Dunaju, a Kraków jako destynację, w której można napić się wódki.

Nic więc dziwnego, że taka prezentacja stolicy Małopolski wywołała niemałe oburzenie w mediach społecznościowych.

Po interwencji Majchrowskiego, American Airlines przeprosiło krakowian, którzy mogli poczuć się urażeni, tłumacząc, że celem spotu było wzbudzenie zainteresowania Krakowem i zaangażowanie osób obserwujących kanały społecznościowe.

Przypadek czy celowa pomyłka?

- Oj, mocno zakompleksieni jesteśmy - sprawę skomentował jeden z internautów. - Po ostatniej histerii z reklamą AA, która moim zdaniem była świetna i zabawna, i wcale nie przedstawiała Krakowa w złym świetle, marketingowcy z linii AA poczuli krew i specjalnie wkleili Gdańsk. Nie zdziwiłbym się, gdyby tajemniczy wielbiciel z AA specjalnie jakimś kanałem - niby przypadkowo - pozwolił Polakom się o tym dowiedzieć. No i mamy burzę na całego. Szaleństwo jak Polska długa i szeroka. A AA ma darmową reklamę na wielką skalę. Tak się dzisiaj robi sprytnie marketing :).

Gdańsk podczas Jarmarku św. Dominika, 2019
Gdańsk podczas Jarmarku św. Dominika, 2019 Karolina Misztal

POMORZE JEST NAJPIĘKNIEJSZE. Magiczny zachód słońca nad Pomo...

POLECAMY w SERWISIE DZIENNIKBALTYCKI.PL:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki