Leszek Skop: Świadomość Polaków nt. ubezpieczeń jest nadal niska. Potrzebna jest edukacja

Materiał informacyjny Kongresu 590
Gościem studia i.pl, podczas odbywającego się w Rzeszowie Kongresu 590, był Leszek Skop. Prezes zarządu PKO Ubezpieczenia wyjaśnił m.in. jaka jest świadomość Polaków dotycząca ubezpieczeń i jaki wpływ ma na nią edukacja. Przedstawił również najbliższe plany dotyczące poszerzenia oferty, dzięki czemu klienci PKO Banku Polskiego będą mieli do dyspozycji pełną paletę ubezpieczeń, których najbardziej potrzebują.

Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia, pytany był m.in. o zmiany w zakresie wiedzy Polaków na temat ubezpieczeń. Gość studia i.pl podkreślił, że widać zmianę w tym temacie, jednak nasza świadomość jest nadal niska. – Ta świadomość obudziła się w czasie pandemii, kiedy dostrzegliśmy zagrożenia i wówczas wzrosło zainteresowanie ubezpieczeniami na życie i zdrowie. Niestety tylko na chwilę – podkreślił.

Zdaniem szefa PKO Ubezpieczenia wpływ na taki stan rzeczy ma brak edukacji. – Ogólnie pojęta edukacja finansowa jest u nas bardzo słabo rozwinięta. W zasadzie na żadnym etapie szkolnictwa nie widzimy edukacji, która jest nakierowana na finanse, a w szczególności na ubezpieczenia — zauważył, dodając, że świadomość na temat ubezpieczeń jest również zależna od zamożności społeczeństwa.

W trakcie rozmowy poruszony został temat planowanej zmiany podejścia do sprzedaży ubezpieczeń przez PKO Ubezpieczenia, które ma mieć walor nie tylko biznesowy, ale także edukacyjny. – _Nasza podstawowa dystrybucja odbywa się poprzez doradców bankowych, którzy sprzedają nasze produkty, ale także edukują. Doradcy wskazując na przykłady doświadczeń swoich klientów, pokazują, jak ubezpieczenia mogą wybawić z trudnych sytuacji losowyc_h – powiedział Leszek Skop.

Dodał, że priorytetem PKO Ubezpieczenia jest w tej chwili poszerzenie oferty o „produkty niepowiązane”. – Do tej pory nasz biznes opierał się głównie na ubezpieczeniach powiązanych z produktami bankowymi takimi jak kredyty hipoteczne, karty czy pożyczki gotówkowe. Natomiast w naszej trzyletniej strategii na lata 2020-23 założyliśmy, że zbudujemy nową linię biznesową, która opierać się będzie na znanych i popularnych produktach, takich jak ubezpieczenia komunikacyjne czy nieruchomości. Zależy nam także, aby budować świadomość - wśród klientów banku, a nawet szerzej - że w PKO Banku Polskim dostępna jest pełna paleta produktów ubezpieczeniowych - wskazał Leszek Skop.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie