Tomasz Dereszyński
Łazik Perseverance nadaje z Marsa. Zobacz pierwsze nagrania wideo z Czerwonej Planety opublikowane przez NASA HANDOUT/AFP/East News
Dzięki oczom łazika po raz pierwszy tak dokładnie będziemy mogli zobaczyć powierzchnię Marsa. Perseverance dzielnie radzi sobie w nowym miejscu zamieszkania.

- Wysłałem nagrania wideo z mojego lądowania na Marsie. To była niezła jazda! Włącz się, aby zobaczyć ten jedyny w swoim rodzaju materiał filmowy i niektóre z moich najnowszych zdjęć krateru Jezero - napisał na Twitterze łazik Perseverance.

Misja MARS 2020 spędzi na Marsie ok. 1 roku marsjańskiego, czyli ok. dwóch ziemskich lat. Łazik poszukiwać będzie śladów organicznego życia, wykonywać pomiary składu chemicznego i mineralnego powierzchni, a także temperatury, prędkości i kierunku wiatru, ciśnienia, wilgotności względnej i właściwości unoszącego się w atmosferze pyłu. Zebrane próbki powrócą na ziemię i pozwolą lepiej przygotować się do kolejnych misji.

Moment opuszczania statku z łazikiem na powierzchnię Marsa. Kamera jest zamontowana na tylnej części statku kosmicznego i pokazuje czaszę spadochronu użytego do amortyzacji lądowania.

Łazik Perseverance na Marsie! NASA pokazała pierwsze zdjęcia...

Ważne jest również jak sprawdzą się zastosowane rozwiązania techniczne i technologiczne, które będzie można wykorzystać w przyszłych misjach robotycznych oraz z udziałem ludzi.

Łazik Perseverance nie wróci na ziemię. Jak napisał na Twitterze zaraz po wylądowaniu: "witaj moje nowe miejsce do życia".

Ciekawym eksperymentem będzie też próba wyprodukowania tlenu z marsjańskiego dwutlenku węgla, który stanowi 96 proc. składu atmosfery planety. Ma to znaczenie w kontekście potencjalnej terraformacji Marsa, co w kolejnych stuleciach miałoby zmienić tę planetę w glob przyjazny ludziom. Uzupełnieniem aparatury badawczej będzie zestaw kamer i mikrofonów do rejestrowania obrazów w wysokiej rozdzielczości i marsjańskich dźwięków, a także specjalny radar do skanowania planety na głębokość do około 10 metrów w poszukiwaniu regularnych warstw skalnych, zagrzebanych meteorytów i wody zmagazynowanej pod powierzchnią.

Dołącz do nas na Twitterze!

Obserwuj nas na Twiterze!

miejsce #1

4 999,00 zł4 799,00 zł
miejsce #6

Motus Pro 10 Sport 2021

6 999,99 zł6 799,00 zł

Jak żołnierz dawca ratuje ludzkie życie

Materiał oryginalny: Łazik Perseverance nadaje z Marsa. Zobacz pierwsze nagrania wideo z Czerwonej Planety opublikowane przez NASA. Misja Mars 2020 się rozkręca - Polska Times

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

J