Kwidzyn. Stracił prawie 22 tys. zł. Oszuści wykorzystali metodę na aplikację AnyDesk

Karolina Staniszewska
Karolina Staniszewska
pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne
Udostępnij:
Kwidzyn. 52-latek padł ofiarą oszustwa i stracił prawie 22 tys. złotych. Zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku i zapytał, czy potwierdza wykonanie przelewu na koncie. Następnie polecił zainstalować aplikację AnyDesk - tym samym mężczyzna udostępnił oszustom swój pulpit.

Kwidzyn. Stracił 22 tysiące złotych. Oszustwo na AnyDesk

W środę, 8 grudnia, do Komendy Powiatowej Policji w Kwidzynie, zgłosił się 52-letni mężczyzna, który oświadczył, że oszuści, wykorzystując jego dane, wykonali z jego konta kilka przelewów na łączną kwotę prawie 22 tys. złotych.

- W rozmowie z mieszkańcem Kwidzyna policjanci ustalili, że mężczyzna przedstawiający się jako pracownik banku zadzwonił do niego z pytaniem, czy potwierdza przelew pieniędzy. Zgłaszający zaprzeczył, aby robił jakiekolwiek transakcje i zażądał anulowania rzekomego przelewu z jego konta. Następnie pokrzywdzony został poinformowany, że konsultant za parę minut ponownie do niego zadzwoni gdy tylko skontaktuje się z biurem ochrony konsumentów banku — informuje oficer prasowy KPP Kwidzyn.

Jak dodaje, podczas kolejnej rozmowy rzekomy pracownik banku polecił pokrzywdzonemu, aby zainstalował aplikację AnyDesk, ponieważ ułatwi ona zlokalizowanie sprawcy próby nieautoryzowanego przelewu oraz zweryfikuje czy jego telefon nie jest zawirusowany.

52-latek zainstalował wskazaną aplikację, a następnie zalogował się na swoim koncie zgodnie z poleceniem. Został uprzedzony, iż pieniądze zostaną ściągnięte z jego konta i będzie ono zablokowane na czas sprawdzenia go przez dział ochrony konsumenta. Po kilku godzinach mieszkaniec Kwidzyna zorientował się, że mógł paść ofiarą oszusta, więc skontaktował się z infolinią banku, gdzie potwierdziły się jego przypuszczenia.

- Oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonych. Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera AnyDesk, a potem polecić jej by zalogowała się do swojego konta w banku. Pokrzywdzeni tego rodzaju przestępstwem, to często wcale nie seniorzy, ale młode osoby, które powinny być dość dobrze zorientowane w kwestii płatności internetowych. Pomimo tego oszustom udaje się ich okradać - ostrzegają policjanci.

Jak nie stać się ofiarą oszustwa?

  • Pamiętaj, nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania,
  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie aplikacji AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo,

  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku zażąda zweryfikowania Twoich danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi Twojego banku lub udaj się do niego osobiście.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ilja Kuksa o szansach na przystąpienie Ukrainy do UE

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Glupi Polak zostal nakopany w odbytnice- na drugi raz idz zapytaj najpierw ksiedza.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie