Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Które pomorskie drogi mają szansę na remont w 2013 roku? Sprawdż!

Jacek Wierciński
Most przez Wisłę koło Kwidzyna zostanie oddany do użytku w połowie roku
Most przez Wisłę koło Kwidzyna zostanie oddany do użytku w połowie roku Internauta Marcus
Ponad 5 mln zł zamierza wydać w tym roku na remonty dróg gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Najlepiej wyjdzie na nich Człuchów i Kościerzyna, gdzie remontowanych będzie kilkadziesiąt kilometrów dróg. Plany są jeszcze bardzo wstępne, a ich realizacja zależeć będzie od środków i... wiosny.

Największych napraw doczeka się prawdopodobnie prawie 20 km drogi nr 22 i 16 km drogi nr 25 pod Człuchowem oraz po 10 km dróg nr 20 i 21 w okolicach Kościerzyny. Krótsze odcinki wyremontowane zostaną w okolicach Słupska, Tczewa i Gdańska - na szosie S7.

W ogłoszonym przetargu znalazły się jedynie orientacyjne zapisy dotyczące prac do wykonania oraz zapis o "uzależnieniu wielkości zamówienia od przyznanych środków finansowych".

- Mamy zimę, więc na razie ciężko jest ocenić stan nawierzchni dróg, stąd taki, bardzo otwarty charakter tego przetargu - tłumaczy Piotr Michalski z oddziału ds. komunikacji społecznej GDDKiA w Gdańsku. - Wszystko będzie zależeć od tego, jak ocenimy rzeczywiste potrzeby i od kwoty, jaką otrzymamy na ich realizację - przyznaje. Dodaje, że wiele uzależnione będzie także od ofert, jakie napłyną.

Otwarcie kopert w przetargu nastąpi za tydzień. Część prac prowadzona będzie w oparciu o zastosowanie tzw. nakładki bitumicznej. Tylko w ubiegłym roku gdańska GDDKiA naprawiła w ten sposób drogi o długości ponad 100 km.

To nie jedyne prace, jakie realizują drogowcy z pomorskiej GDDKiA - w połowie roku oddana do użytku zostanie 800-metrowa przeprawa przez Wisłę koło Kwidzyna. Most powstający w ramach trasy nr 90, połączy Powiśle z Kociewiem oraz drogi krajowe nr 55 i 91.

- Na obiekcie zainstalowano już dwie trzecie spośród 54 want, czyli stalowych lin podtrzymujących konstrukcję, z których każda składa się z 5 metalowych cięgien - tłumaczy Michalski.

Budowa mostu oraz ponad 10 km dróg dojazdowych kosztuje łącznie ok. 380 mln zł, a most będzie najdłuższym obiektem typu "extradosed", czyli łączącym w sobie cechy mostu belkowego i wantowego, w Europie.

[email protected]

Możesz wiedzieć więcej!Zarejestruj się i czytaj wybrane artykuły Dziennika Bałtyckiego www.dziennikbaltycki.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki