Pomysł wprowadzenia na lokalny rynek Kaszubskiej Karty to “dziecko” dwóch młodych mieszkańców Kościerzyny Michała Stencla oraz Michała Lidzbarskiego. Kaszubska Karta to inicjatywa Kaszubskiego Centrum Promocji Biznesu zrzeszająca lokalne przedsiębiorstwa i oferująca rabaty dla mieszkańców regionu. Celem karty jest promocja regionalnego biznesu oraz pobudzenie patriotyzmu ekonomicznego. Ideą, która przyświeca projektowi, jest edukacja mieszkańców w kwestii opłacalności dokonywania zakupów i wybierania usług lokalnych przedsiębiorców.
- Chcemy uświadomić, że każda lokalnie wydana złotówka jest złotówką zainwestowaną w swój region - wyjaśnia Michał Stencel. - Tym samym wspólnie pracujemy na rozwój regionu. Chciałbym zaznaczyć, że w ciągu półtora miesiąca naszych działań do projektu przystąpiło ponad 50 firm i wszystko wskazuje na to, że ta liczba będzie z czasem rosnąć. Dodam, że są to firmy oferujące m.in. działalność usługową, rekreacyjną czy też edukacyjną. Realizacja tego projektu, tak naprawdę jest efektem naszej współpracy z przedsiębiorcami, którzy również podsuwali ciekawe rozwiązania.
Aby ją zdobyć Kaszubską Kartę wystarczy zarejestrować się na stronie: kaszubskakarta.pl i wypełnić formularz, a my wyślemy kartę do osoby zainteresowanej. Dzięki niej, jej posiadacz będzie mógł liczyć na różne rabaty ze strony tych firm, które uczestniczą w tym projekcie.
- Mamy nadzieję, że w efekcie, liczba klientów tych firm, będzie rosnąć - dodaje Michał Stencel. - Ponadto, zapewniamy tym ostatnim różne akcje promocyjne na naszej stronie oraz portalu społeczno-ściowym. Jedną z form promocji mają być m.in. eventy i gale.
Uroczysta gala inaugurująca kartę odbyła się w sali im. L. Szopińskiego w Kościerzynie. Sala była wypełniona po brzegi, głównie przez przedsiębiorców oraz mieszkańców regionu. Na scenie zaprezentowali się: Anastasia Roskach - wokalistka jazzowa i uczestniczka The Voice of Poland, Szymon Sutor - kompozytor i dyrygent. Zdaniem przedsiębiorców wprowadzenie Kaszubskiej Karty na lokalny rynek jest bardzo dobrym pomysłem.
- To jest znakomity pomysł - mówi Ryszard De Janauis Święćkowski , przedsiębiorca z Kościerzyny. - Jest to przede wszystkim wspieranie lokalnego biznesu oraz przedsiębiorczości. Dzięki niemu pieniądze zostają na lokalnym rynku, nie trafiają poza jego granice.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?