Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus w Polsce. Poczta Polska w czasach koronawirusa. "Wdrożyliśmy szereg procedur bezpieczeństwa" [ROZMOWA] Godziny otwarcia placówek

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
Koronawirus w Polsce. Jak działają placówki Poczty Polskiej? Czy zmieniły się godziny otwarcia? Rozmowa z Jarosławem Nochem, dyrektorem Poczty Polskiej Regionu Sieci w Gdańsku.

Jak działa teraz Poczta Polska?

W tym wyjątkowo trudnym i w zasadzie dotąd nieznanym dla nas wszystkich okresie jest to czynione w warunkach zupełnie odmienionego otoczenia i wymaga od nas dostosowania się ze wszystkimi obowiązującymi procedurami do zaleceń Ministerstwa Zdrowia oraz GIS. Wdrożyliśmy szereg procedur bezpieczeństwa. Został powołany specjalny zespół ds. monitorowania zagrożenia epidemicznego i są przez niego podejmowane kolejne decyzje i wdrażane działania. Zaczęliśmy od powszechnej kampanii informacyjnej. Przekazujemy naszym pracownikom wszystkie zalecania GIS-u, przede wszystkim w zakresie higieny osobistej, zakupiliśmy środki do dezynfekcji i środki ochrony osobistej dla pracowników. Naszym celem jest zabezpieczenie zarówno naszych pracowników, ale ważne jest także bezpieczeństwo naszych klientów.

W placówkach utworzyliśmy strefy bezpieczeństwa. Przy jednym czynnym okienku może przebywać tylko jedna osoba i to w bezpiecznej odległości. Ma to zapobiec sytuacjom, w których dystans między klientem a pracownikiem jest mniejszy niż metr. Godziny pracy placówek zostały skrócone do sześciu godzin w dni robocze, przy czym w wybrane dni są one czynne w godz. 14–20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę.

W związku z zamknięciem punktów usługowych i sklepów w galeriach handlowych zlokalizowane tam placówki także są nieczynne. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych placówek można znaleźć na naszej stronie: www.poczta-polska.pl.

W jakich godzinach pracują teraz placówki pocztowe?

Na terenie województwa pomorskiego placówki pocztowe pracują w godz. 09:00 – 15:00, i w piątek w godz. 14-20 lub w sobotę w godzinach 9-12.

Ponadto duże placówki pocztowe a także te, które znajdują się w siedzibach miast powiatowych pracują w godzinach od 11:00 – 17:00 od poniedziałku do piątku, natomiast w soboty 11.00 – 14.00. Te urzędy to: UP Bytów 1, UP Chojnice 1, UP Człuchów 1, UP Gdańsk 5, UP Gdańsk 6, UP Gdańsk 20, UP Gdynia 1, UP Gdynia 4, UP Kartuzy 1, UP Kościerzyna 1, UP Kwidzyn 1, UP Lębork 1, UP Malbork 1, UP Nowy Dwór Gdański, UP Pruszcz Gdański 1, UP Puck, UP Rumia 1, UP Słupsk 1, UP Sopot 1, UP Starogard Gdański 1, UP Sztum, UP Tczew 1, UP Wejherowo 1.

Dodatkowo Urząd Pocztowy Gdańsk 50 znajdujący się przy ul. Długiej pracuje w godz. 8-20 od poniedziałku do piątku oraz w sobotę i niedzielę w godz. 11-17. Wszystkie zaś nasze placówki pracują w wydłużonych godzinach wewnętrznych, dzięki czemu klienci biznesowi umowni obsługiwani są jak dotychczas.

Obecnie pracujemy nad wznowieniem i otwarciem placówek w Centrach Handlowych.

Czy listonosze wychodzą w teren jak zwykle?

Nie przewidujemy żadnych ograniczeń w doręczaniu i odbiorze korespondencji. Przesyłki kurierskie, paczkowe i listowe doręczamy do wszystkich odbiorców, z zastrzeżeniem obszarów/miejsc, w stosunku do których wydane zostaną decyzje administracyjne lub inne postanowienia ograniczające taką możliwość.

W przypadku adresatów objętych kwarantanną Poczta Polska nie będzie doręczać do nich korespondencji, a przesyłki będą oczekiwać na nich w odpowiedniej placówce pocztowej. Okres przechowywania będzie na tyle długi, by klienci mogli w ciągu tygodnia od zakończenia okresu kwarantanny odebrać swoją korespondencję.

Jak wygląda teraz odbiór przesyłek?

Wprowadzono nowe procedury związane z odbieraniem paczek i listów. Wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości - pracownikowi Poczty dokumentu tożsamości. Ten spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę.

Z kolei w przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, przed ich doręczeniem odbiorca otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Co więcej, za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy zostali bowiem wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy Blikiem.

By minimalizować zagrożenie wprowadzono szereg rozwiązań zmieniających pracę nie tylko "na pierwszej linii frontu", ale także na zapleczu. Odstąpiono od organizowania spotkań, narad, szkoleń, wyjazdów służbowych. Zakupiono bezdotykowe termometry, by w poszczególnych komórkach była możliwość sprawdzenia, czy ktoś nie jest chory. Będąc w stałym kontakcie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i innymi służbami dbającymi o bezpieczeństwo Polaków, opracowano mechanizm postępowania w przypadku, gdy ktoś z pracowników, lub klientów jest zarażony koronawirusem.

Najnowsze informacje z regionu o zagrożeniu koronawirusem!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki