Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus. Sklepy wprowadzają kolejne środki ostrożności. Działają krócej, a klienci wpuszczani są partiami

Ewa Andruszkiewicz
Ewa Andruszkiewicz
Andrzej Banas / Polska Press
W związku z narastającą epidemią koronawirusa, sieci handlowe rozszerzają w swoich sklepach specjalne procedury bezpieczeństwa. Teraz nie chodzi już tylko o częstsze odkażanie koszyków i wózków zakupowych czy dostęp pracowników do płynów dezynfekujących, ale ograniczenie godzin otwarcia placówek czy odgrodzenie kasjerów od klientów osłonami z pleksi.

Najnowsze informacje z regionu o zagrożeniu koronawirusem!

- Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych działań – mówią zgodnie władze największych sieci handlowych i wprowadzają w swoich sklepach specjalne procedury bezpieczeństwa.

Biedronka: Nowe, krótsze godziny otwarcia sklepów. Klienci wpuszczani partiami

Skrócone godziny otwarcia sklepów, klienci wpuszczani partiami czy podniesienie limitu na transakcje zbliżeniowe bez konieczności potwierdzania kodem PIN do 100 zł – to tylko część zmian, jakie w związku z epidemią koronawirusa wprowadza sieć Biedronka.

- W związku z aktualną sytuacją Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju. Placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8:00 do 20:00. Zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, nie później jednak niż do 23 marca – informuje biuro prasowe sieci Biedronka. - Żeby ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni.

Nasi Czytelnicy potwierdzają, że powyższe procedury rzeczywiście weszły już w życie.

- Klienci wpuszczani są do Biedronki partiami. Wczoraj musiałem wybrać się na zakupy, można powiedzieć, że pracownicy ochrony kierują ruchem. Zostałem wpuszczony do środka dopiero, jak inny klient wyszedł ze sklepu – mówi pan Piotr z Gdańska.

Przedstawiciele sieci zapewniają, że załoga sklepów ma stały dostęp do żeli dezynfekujących, a wkrótce zaopatrzeni mają zostać także w jednorazowe maseczki i rękawiczki. Przy stoiskach kasowych mają zostać z kolei w najbliższym czasie zamontowane osłony z pleksi.

Biedronka: Limity na transakcje zbliżeniowe bez kodu PIN podniesione do 100 zł

- Klienci sklepów Biedronka w całej Polsce będą mogli zapłacić zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez konieczności potwierdzania ich kodem PIN. Proces wdrażania tej zmiany rozpoczął się w piątek, 20 marca i objął od razu wszystkie sklepy sieci – informuje biuro prasowe sieci Biedronka.

Władze Biedronki już wcześniej zachęcały w specjalnych komunikatach do korzystania z płatności bezgotówkowych. Z danych sieci wynika, że klienci coraz częściej wykorzystują płatności kartą podczas zakupów: sprzedaż przy użyciu transakcji bezgotówkowych w okresie od 9 do 18 marca 2020 wzrosła w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku o blisko 10 punktów procentowych.

Teraz, dzięki podwyższonemu limitowi, transakcje zbliżeniowe do 100 zł nie będą wymagały potwierdzania kodem PIN na klawiaturze terminali – wystarczy zbliżenie karty płatniczej lub telefonu z podpiętą kartą.

- Wierzymy, że dzięki temu klienci będą mogli wygodniej i jeszcze bezpieczniej dokonywać płatności. Przypominam również, że korzystanie z karty lojalnościowej Moja Biedronka nie wymaga jej fizycznego podawania kasjerowi – wystarczy pokazać numer telefonu zapisany na karteczce czy ekranie telefonu lub po prostu go podyktować – mówi Lidia Stegenta-Głowala, dyrektor działu skarbca w sieci Biedronka.

Żabka: Skrócone godziny otwarcia sklepów i przegrody z pleksi dla kasjerów

- Podjęliśmy decyzję o ograniczeniu standardowych godzin funkcjonowania sklepów, które będą otwarte od godz. 7:00 do 22:00. Skrócenie godzin otwarcia placówek obowiązuje do odwołania – informuje biuro prasowe sieci Żabka. - W celu ograniczenia gromadzenia się osób w placówkach wprowadziliśmy instrukcję umożliwiającą franczyzobiorcom określanie liczby osób przebywających w jednym czasie w sklepie. Przygotowujemy i już dystrybuujemy dodatkowe wyposażenie w formie przegrody z pleksi, które umożliwia dodatkową ochronę i oddziela kasjerów od klientów.

Sieć zapewnia dalej, że wszystkie jej działania dostosowane zostały do zapisów specustawy oraz wytycznych odpowiednich organów dotyczących sieci handlowych.

Kaufland: Stacje do odkażania z płynem dezynfekującym dla klientów

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, dodatkowe środki ostrożności wprowadziła także sieć sklepów Kaufland. Przy stanowiskach kasowych dla pracowników pojawiły się dozowniki ze środkiem do dezynfekcji. Klienci mogą natomiast korzystać ze stacji do odkażania z płynem dezynfekującym i chusteczkami nawilżającymi – co pozwala oczyścić nie tylko dłonie, ale także uchwyt sklepowego wózka czy koszyka.

- Ponadto zadbano o dodatkowe środki ochrony indywidualnej – zamówione zostały osłony ochronne twarzy dla pracowników lady oraz szyby z pleksi dla pracowników kas. Zabezpieczenia te w niedługim czasie pojawią się w sklepach Kaufland – informuje biuro prasowe sieci Kaufland.

Sieć przypomina także o konieczności zachowania bezpiecznej odległości między osobami oczekującymi w kolejce poprzez plakaty oraz komunikaty wygłaszane przez sklepowe radio.

- Co więcej, za pomocą kolorowych taśm wyznaczono także strefy w rejonie kas oraz lady obsługowej, które pozwalają zachować bezpieczeństwo i odpowiedni odstęp między klientami. Z kolei personel Kaufland obsługujący ladę z produktami świeżymi zobowiązany jest wykonywać swoje obowiązki wyłącznie w rękawiczkach oraz korzystać z jednorazowych fartuchów – podaje dalej biuro prasowe sieci Kaufland.

Sieć uruchomiła też specjalną infolinię dla pracowników, pod którą mogą uzyskać wsparcie psychologa.

- Mamy świadomość, że obecna sytuacja dla wielu naszych pracowników jest wielkim i pełnym stresu wyzwaniem. Jesteśmy im niezwykle wdzięczni za to, że pomimo trudnych okoliczności z pełnym zaangażowaniem wypełniają swoje obowiązki. Telefoniczna pomoc psychologa ma zapewnić im dodatkowe wsparcie – mówi Małgorzata Ławnik z pionu personalnego sieci Kaufland.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki