Koronawirus - gdzie szukać pomocy w Trójmieście? Telefony w Gdańsku, Sopocie i Gdyni

Red.
123rf
Jeśli potrzebujesz informacji, pomocy w zrobieniu zakupów, kupnie leków i nie wiesz, gdzie się zgłosić - podajemy spis telefonów w Gdańsku, Sopocie i Gdyni

Koronawirus - gdzie szukać pomocy - telefony w Gdańsku

  • Gdańskie Centrum Kontaktu:
    Zadzwoń pod numer 58 52 44 500 lub napisz e-mail na adres:
    kontakt@gdansk.gda.pl
    Osoby niesłyszące, nieme, mogą się kontaktować poprzez SMS
    wysłany na numer 500 105 115.

  • MOPS pomoże. Jeśli w czasie epidemicznym potrzebujący mieszkanki i mieszkańcy - w szczególności seniorki i seniorzy mają problem z zapewnieniem sobie żywności i potrzebują takiego wsparcia, mogą zadzwonić pod uruchomiony przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku numer kom.: 500 218 337 (czynny w ciągu dnia).

  • Wywieś ogłoszenie. Regionalne Centrum Wolontariatu przygotowało ogłoszenie, które można pobrać ze strony RCW www.wolontariatgdansk.pl, wydrukować, wypełnić i zawiesić na tablicy ogłoszeń w bloku, czy umieścić je w widocznym miejscu klatki schodowej. Podobny plakat, a w zasadzie plakaty do wydrukowania (dotyczące pomocy w zakupach, pomocy w każdej sprawie czy w wyprowadzeniu psa), znajdziemy też na stronie Gdańskich Dni Sąsiadów: www.dnisasiadow.pl.

  • Oznacz się w sieci. Każdy, kto chciałby pomóc seniorom, może to robić dyskretnie, ale może też dołączyć do grupy na FB i oznaczać się w sieci #zakupydlastarszejgrupy”. ‬

  • Z seniorami najlepiej kontaktować się telefonicznie, a zakupy zostawić pod drzwiami

  • Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku ul. Dębinki 4, tel. 605602195

  • Powiatowa SSE w Gdańsku ul. Wałowa 27, tel. 698941776

  • NFZ 800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) działa bezpłatnie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

  • Pochówki. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni osobiście można załatwić wyłącznie sprawy związane z: pochówkiem na cmentarzach komunalnych zamkniętych oraz decyzje na sprowadzenie urny bądź trumny z zagranicy. Nr tel. 58 34 12 041, e-mail: info@gzdiz.gda.pl
    Informacja ogólna tel. 58 52 44 601

  • Punkt Pomocy Psychologicznej
    Małgorzata Mont: m.mont@gcpu.pl, tel. 502 430 755
    Monika Piotrzkowska-Dziamska: m.piotrzkowska@gcpu.pl,
    tel. 669 979 208

Najnowsze informacje z regionu o zagrożeniu koronawirusem!

Koronawirus - gdzie szukać pomocy - telefony w Sopocie

  • BlueAlert - szybki miejski system powiadamiania. Zarejestrowani użytkownicy szybko i bezpośrednio na swój telefon i e-mail otrzymują najważniejsze informacje. Komunikacja w systemie odbywać się może za pomocą SMS, e-mail, poprzez połączenie głosowe oraz stronę internetową.
    Można się zarejestrować na stronie: app.bluealert.pl/sopot/register/simple/
  • Codzienne informacje. Na stronie www.sopot.pl publikujemy wszystkie aktualne informacje dotyczące sytuacji w mieście.
    O godz. 15.00, od poniedziałku do piątku i w razie potrzeby w weekend, podczas transmisji live na Fb.com/MiastoSopot przekazujemy wszelkie ustalenia sopockiego sztabu kryzysowego i odpowiadamy na pytania przesyłane nam przez sopocian. Pytania zbieramy przez cały czas i można je wysyłać na adres: przepisnasopot@sopot.pl.
  • Wsparcie seniora. Jeżeli seniorzy, w szczególności osoby samotne niesamodzielne, potrzebują jakiegokolwiek wsparcia, mogą zgłosić to do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie: tel. 58 551 17 10,
  • e-mail: mops@mopssopot.pl. Zachęcamy też do wzajemnej pomocy sąsiedzkiej. Może na Twoim osiedlu, w sąsiednim bloku mieszka senior, który potrzebuje pomocy? Zwróćmy szczególną uwagę na samotnych starszych mieszkańców najbliższym otoczeniu. Osoby wymagające wsparcia też można zgłosić na podany telefon i mail do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie
  • Pomoc sąsiedzka. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie wspólnie z Sopockim Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu zbiera wszelkie sygnały i kontaktuje ze sobą osoby potrzebujące wsparcia z tymi, które chcą pomóc, robiąc np. zakupy, przynosząc leki, wychodząc z psem czy załatwiając drobne sprawy. Kontakt: Sopockie Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu, od poniedziałku do czwartku w godz. 8.30-17.00 oraz w piątki w godz. 8.30-15.00 pod nr tel. 729 863 777 lub mailowo: p.szczepanska@wolontariat.sopot.pl.
  • Zakupy na telefon. Przyłączając się do apelu „Seniorze, zostań w domu”, sopocki MOPS przyjmuje zamówienia na zakupy z dowozem do domu dla starszych samotnych osób. Wsparcie zadeklarowała sopocka firma Delikatesy Mrozińscy. Samotne osoby starsze lub chore mogą zgłosić taką potrzebę telefonicznie do sopockiego MOPS, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30, tel. 58 551 17 10. Produkty zostaną dostarczone bezpośrednio do domu wraz z paragonem. Na miejscu będzie możliwość uregulowania płatności przy użyciu przenośnego terminalu lub gotówką. Seniorzy, którzy znajdują się w trudnej sytuacji życiowej i finansowej, objęci zostaną wsparciem MOPS w Sopocie.
  • Telefon Wsparcia Opiekuna - specjalny numer dla osób, które opiekują się osobami niepełnosprawnymi, niesamodzielnymi, wymagającymi wsparcia ze strony innych osób. Pod numerem 58 341 83 18, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00 dyżuruje psycholog, z którym można porozmawiać na ważne dla opiekunów tematy, np. o różnych formach wsparcia oraz otrzymać pomoc psychologiczną.
  • Opieka pielęgniarska. Jeżeli w domu przebywa osoba przewlekle, obłożnie chora, która wymaga długoterminowej opieki pielęgniarskiej (np. zaopatrzenia owrzodzeń, odleżyn, stomii, wymiany cewnika, podłączenia kroplówek), można zgłosić się do zakładu leczniczego Vita Med, który na terenie Sopotu realizuje takie świadczenia. Gmina Miasta Sopotu od kilku lat dofinansowuje tego rodzaju usługi pielęgniarskie dla swoich mieszkańców. Warunkiem objęcia długoterminową opieką pielęgniarską jest skierowanie od lekarza rodzinnego, a także przeprowadzenie przez lekarza lub pielęgniarkę środowiskową skali Bartel, określającej poziom samodzielności pacjenta. Kontakt w sprawie opieki codziennie w dni powszednie, w godz. 9.00-13.00, tel. 58 555 22 14 lub 607 384 297.
  • Pomoc prawna. W związku ze zmieniającą się sytuacją epidemiologiczną w kraju i utrudnieniami w korzystaniu przez osoby uprawnione z nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego stacjonarnie w punktach, uruchomiony został kanał komunikacji zdalnej, gdzie poprzez platformę Skype możliwe będzie uzyskanie pomocy. Wsparcie udzielane jest woluntarystycznie i w systemie „pozaustawowym”. Na stronie internetowej Instytutu Aktywizacji Regionów www.iar.org.pl znajduje się link do komunikacji za pomocą Skype. Profil do komunikacji: NPP-NPO PORADNICTWO PRAWNE I OBYWATELSKIE. W razie pytań lub wątpliwości można się kontaktować za pośrednictwem adresu mailowego: prawo2020@o2.pl
  • Jedzenie na telefon. Na stronie www.sopot.pl podajemy listę sopockich restauracji, barów, w których można kupić jedzenie na wynos. Niektóre oferują także dowóz do domów. Partnerem akcji jest Sopocka Organizacja Turystyczna. Listę działających lokali aktualizujemy na bieżąco, lokale mogą się zgłaszać na: przepisnasopot@sopot.pl
  • Pomoc psychologa. Potrzebujesz pomocy psychologa? Zadzwoń! Dla osób potrzebujących w tej nowej, trudnej sytuacji wsparcia psychologicznego, w ramach Punktu Interwencji Kryzysowej MOPS Sopot uruchomiony został specjalny numer telefonu: 609 680 115. Wsparcie psychologa można otrzymać 7 dni w tygodniu, 24 h/dobę.
  • Sanepid. Podajemy kontakt do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sopocie nr tel.: 58 551 26 22, 58 551 06 35 lub całodobowy nr kom. 663 399 599.
  • Kultura online. Po odwołaniu wszystkich imprez z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa, wiele wydarzeń przeniosło się do internet. Sopockie instytucje kultury przygotowały ofertę tego, co można obejrzeć bez wychodzenia z domu. Dostępne są streamingi z koncertów i spektakli teatralnych, wirtualne zwiedzanie muzeum czy wystawy sztuki. Coś dla siebie znajdą też zwolennicy aktywności fizycznej. Wszystko to na stronie miasta www.sopot.pl.
  • Polecamy także zamieszczane na kanale YouTube treningi pamięci dla seniorów, które przygotowuje dr Edyta Bonk, psycholog, wykładowca Uniwersytetu SWPS oraz wielu Uniwersytetów Trzeciego Wieku (dostępne również na www.sopot.pl/Sopot dla seniora).

Koronawirus - gdzie szukać pomocy - telefony w Gdyni

  • Centrum Aktywności Seniora dyżuruje od 8.00 do 16.00 pod numerami telefonów: 58 661 55 38 i 58 663 50 82. Dodatkowo, jeśli masz potrzebę porozmawiania o swojej sytuacji, możesz bez ograniczeń czasowych zadzwonić pod numer 501 621 110.
  • Dzielnicowe ośrodki pomocy społecznej. Uruchomiono tu dyżury telefoniczne oraz mobilne zespoły reagowania kryzysowego. Do DOPS należy zgłaszać się telefonicznie, zgodnie z rejonizacją. Dyżur pod telefonem pełniony jest od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00, a w weekendy w godzinach 10.00-18.00.
    Numery telefonów:
    tel. 58 627 20 00, DOPS nr 1 - Wzgórze św. Maksymiliana, Redłowo,
    Dąbrowa, Karwiny, Wielki Kack, Wiczlino, Mały Kack, Orłowo
    e-mail: dops1@mopsgdynia.pl
    tel. 58 625 17 49, DOPS nr 2 - Oksywie, Babie Doły, Pogórze, Obłuże, e-mail: dops2@mopsgdynia.pl
    tel. 58 663 20 20, DOPS nr 3 - Cisowa, Chylonia, Pustki Cisowskie, Demptowo, Leszczynki, Grabówek, e -mail: dops3@mopsgdynia.pl,
    tel. 58 620 24 00, DOPS nr 4 - Śródmieście, Kamienna Góra, Działki Leśne, Witomino, Chwarzno, e-mail: dops4@mopsgdynia.pl.
  • Jeśli potrzebujesz pomocy wolontariuszy, zadzwoń do Dzielnicowego Ośrodka Pomocy Społecznej (wg miejsca zamieszkania).
    Informacje na temat wsparcia. Uruchomiono specjalny numer telefonu: 58 743 21 64, pod którym każdy mieszkaniec Gdyni może zasięgnąć informacji na temat wsparcia w trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa.
  • Pomoc w zakupach. Samotne osoby powyżej 70. roku życia i osoby z niepełnosprawnością, jeśli potrzebują pomocy w dostarczeniu leków oraz zakupów pierwszej potrzeby, mogą dzwonić do Straży Miejskiej: 986 - od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 19.00. Strażnicy pomagają w dowozie, nie finansują kosztów zakupów.
  • Opieka psychologiczna. Osoby, które znalazły się w kryzysie psychicznym, mogą uzyskać wsparcie: pod całodobowym numerem telefonu Ośrodka Interwencji Kryzysowej: 58 622 22 22.
  • Porady prawne. Miasto Gdynia, we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz izbami radców prawnych i adwokatów, świadczy nieodpłatne porady prawne i obywatelskie. Do dyspozycji gdynian oddano trzy numery telefonów. Od poniedziałku do piątku można dzwonić: tel. 58 350 15 15 w godzinach 8.00-20.00 - 572 382 456 i 572 382 444 w godz. 10.00-18.00, e-mail: biuro@ovum.org.pl
  • Pakiety żywnościowe. Dzięki staraniom MOPS, Spółdzielni Socjalnej „Razem”, Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej oraz Banku Żywności w Trójmieście najbardziej potrzebujący gdynianie otrzymują interwencyjne pakiety żywnościowe i pomoc w zdobyciu leków. To wsparcie przede wszystkim dla osób samotnych, niesamodzielnych, które nie mogą liczyć na pomoc rodziny, znajomych, sąsiadów.
  • Opieka domowa. Opiekunki Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej nieprzerwanie odwiedzają podopiecznych w domach. W sprawie potrzeby świadczenia nowych usług należy kontaktować się z dzielnicowymi ośrodkami pomocy społecznej.

Trzecia fala - ważne zmiany

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja swoim seniorom kupiłem telefon, specjalnie zaprojektowany z myślą o ludziach starszych czyli solidny, prosty i łatwy w obsłudze, Maxcom oferuje takie telefony i nawet nie trzeba wychodzić z domu żeby je kupić.

Dodaj ogłoszenie