Rosyjski armator, który w 2009 roku zawiesił obsługę linii do Gdańska z powodu światowego kryzysu, oferuje przewóz towarów kontenerami standardowymi, 20- i 40-stopowy- mi, jak również w kontenerach specjalistycznych. Specjalizuje się w krótkiej żegludze bałtyckiej, obsługując transport z wielkich terminali do mniejszych.
Premier Donald Tusk wizytował port DCT Gdańsk
Gdański Terminal Kontenerowy rozpoczął działalność we wrześniu 1998 r. Jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 tys. DWT. Na wyposażeniu ma jedną nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig nabrzeżowy o udźwigu 100 ton, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstacker. Nabrzeże to może obsługiwać statki w systemach lo-lo i ro-ro. Na placu można składować również kontenery chłodnicze. Obecnie terminal obsługuje ponad 39 armatorów, m.in.: Evergreen, Hanjin, APL, COSCO, CMA-CGM, NYK, OOCL, CSCL, MOL, Hapag Lloyd, CSAV, Hamburg Sud.
CZYTAJ TAKŻE:
Do Gdańska przypłyną gigantyczne statki
Coraz większe zainteresowanie korytarzem transportowym Bałtyk - Adriatyk
Rośnie ilość przeładunków w gdańskim porcie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?