Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsumencie, kiedy możesz zwrócić zakupiony towar? Znaj swoje prawa! Wszystko, co musisz wiedzieć o zwrotach, reklamacjach i prawach klienta

Witold Chrzanowski
Witold Chrzanowski
Konsumencie, kiedy możesz zwrócić zakupiony towar?! Znaj swoje prawa!
Konsumencie, kiedy możesz zwrócić zakupiony towar?! Znaj swoje prawa! Pixabay
15 marca, czyli Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje kupujący. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online? O tym wszystkim informujemy w naszej Galerii. Zapraszamy do lektury! Źródłem informacji jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Światowy Dzień Konsumenta obchodzimy 15 marca. Jakie prawa przysługują kupującym?

Światowy Dzień Konsumenta, znany też jako Światowy Dzień Praw Konsumenta (ang. World Consumer Rights Day, WCRD) – to międzynarodowe święto obchodzone corocznie 15 marca. Tego właśnie dnia, w 1962 roku miało miejsce przełomowe orędzie Johna F. Kennedy’ego, w którym prezydent Stanów Zjednoczonych sformułował podstawowe prawa konsumentów. W wygłoszonym w Kongresie USA przemówieniu Kennedy określił je jako prawa do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa oraz reprezentacji. Z ust prezydenta Stanów Zjednoczonych padło też wówczas stwierdzenie: „Konsumenci to my wszyscy”.

Jakie prawa dzisiaj przysługują konsumentom? Wszystko, co powinieneś wiedzieć m.in. w kwestiach zwrotu towarów, reklamacji i innych praw jakie przysługują ci, jako klientowi, znajdziesz w poniższej galerii.

Światowy Dzień Konsumenta. Od kiedy obchodzone jest to święto?

Po raz pierwszy Światowy Dzień Konsumenta obchodzono przed 40 laty, w 1983 roku.

W Polsce Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od roku 2000. Do obchodów włącza się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta i organizacje pozarządowe.

Warto pamiętać, że w Polsce pomoc konsumentom w sporze z przedsiębiorcami oferują rzecznicy konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem telefonu 800 007 707 przez Federację Konsumentów oraz w jej oddziałach. Poradnictwo konsumenckie w Polsce jest finansowane między innymi z budżetu UOKiK.

Czytaj także: "1200 GB za darmo przez rok". T-mobile wprowadza klientów w błąd? Zarzuty prezesa UOKiK

Polecjaka Google News - Dziennik Bałtycki
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki