Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec robót na ul. Kartuskiej. Rozpoczyna się budowa Nowej Łódzkiej

Anna Werońska
Koniec listopada przynosi w Gdańsku kolejne komunikacyjne rewolucje. W poniedziałek o godzinie 21, z powodu rozpoczęcia budowy ulicy i linii tramwajowej Nowa Łódzka, zamknięty zostanie odcinek ulicy Witosa, od Dragana do Wilanowskiej.

Objazd poprowadzony będzie ulicami Witosa, al. Sikorskiego i al. Armii Krajowej. Mimo remontów nadal możliwy będzie dojazd do Centrum Obsługi Mieszkańców i Stacji Obsługi Pojazdów przy ul. Milskiego

- Wzdłuż jezdni, na której będą trwały prace, ułożona zostanie droga z płyt betonowych - zapowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych. - Ten etap potrwa do wiosny 2011 roku.

Przez kilka tygodni zamknięty będzie także wylot ulicy Cieszyńskiego do Witosa. Kierowcy będą musieli korzystać z objazdu ulicami Cieszyńskiego w kierunku ulicy Cebertowicza i później w stronę Witosa.

GIK apeluje także do osób mieszkających w obrębie prowadzonych robót, by pozwalały na inwentaryzację mieszkań. - To warunek, który trzeba spełnić, by później móc dochodzić ewentualnych roszczeń od wykonawcy, gdyby prace w jakikolwiek sposób naruszyły stan budynków - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Linia tramwajowa, której budowa ma potrwać do 2012 roku, połączy petlę Chełm z nowo wybudowaną petlą Nowa Łódzka. Będzie częścią węzła integracyjnego, na którym pojawią się także przystanki autobusowe, tzw. door to door, które zapewnią sprawną przesiadkę z autobusu do tramwaju. Tuż przy nich znajdzie się parking typu "Parkuj i jedź" z miejscami dla 200 rowerów. Oznacza to, że część osób do węzła będzie mogła dojechać na dwóch kółkach, zostawić rower w wyznaczonym miejscu, a następnie przesiąść się do komunikacji miejskiej, aby dojechać do centrum miasta.

Tramwaje z nowej pętli kursować będą co 5 minut, a czas dojazdu do dworca PKP w Gdańsku Głównym ma wynieść 25 minut.

Torowisko Nowej Łódzkiej będzie także jednym z najnowocześniejszych w Gdańsku: mniej hałaśliwym i bardziej bezpiecznym. Wykonawca, firma budowlano-drogowa MTM SA, ma to osiągnąć dzięki zastosowaniu bezstykowych szyn, w których umieszczone zostaną gumowe wkładki, oraz drewnianych podkładów, specjalnych wibroizolacyjnych mat.

Podczas przedsięwzięcia powstanie także siedem przystanków tramwajowych z wiatami (na ul. Cieszyńskiego, Cebertowicza, Wilanowskiej, Przemyskiej i Płockiej), 2300 m kw ścieżek rowerowych, piętnaście przejść dla pieszych z gumową nawierzchnią, wiadukt nad ul. Zakoniczyńską i tunel przy kościele, pod ul. Witosa.

Zdecydowanie wcześniej, bo już w piątek, 26 listopada, kierowcy będą mogli cieszyć się z zakończenia robót w śródmieściu Gdańska. O godz. 21 do normy wróci utrudniony od końca lipca ruch na ul. Kartuskiej i Nowe Ogrody. Samochody pojadą więc po świeżo wyremontowanej nawierzchni, a tramwaje - dzień później - po nowym torowisku.

Inwestycja w centrum, realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (etap III A), objęła także budowę ścieżki rowerowej po stronie sądu, odrestaurowanie ośmiu przystanków tramwajowych, odnowienie chodników na Nowych Ogrodach, modernizację ulicznego oświetlenia i przejazdów przez tory, na których położon0 gumowe płyty. Łącznie wymieniono około 4 km torów i sieci trakcyjnej. Prace pochłonęły prawie 30 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki