Kolejny rok z rzędu Pomorzanie najchętniej w kraju korzystają z kolei. Pociągami w regionie jeździmy też częściej niż Szwedzi czy Francuzi

MP
Przeciętny mieszkaniec naszego województwa w 2018 roku odbył prawie 25 podróży pociągiem - poinformował Urząd Transportu Kolejowego. To po raz kolejny zdecydowanie najwyższy wynik w kraju, na który w duże mierze składa się sukces Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Ponad 90 proc. podróży kolejowych Pomorzan odbywa się bowiem wewnątrz regionu.

UTK jak co roku opublikowała ranking "wskaźnika wykorzystania kolei" w poszczególnych województwach. To średnia liczba przejazdów, jaką w roku wykonuje mieszkaniec danego regionu. Statystyczny Pomorzanin jechał w ubiegłym roku pociągiem 24,8 razy, przeciętny Polak ledwie ponad 7 razy. Co równie ważne tylko w naszym województwie ten omawiany wskaźnik w ostatnim roku wzrósł. Wszyscy przewoźnicy kolejowi w województwie pomorskim przewieźli 57,58 mln pasażerów.

Kolejny rok z rzędu Pomorzanie najchętniej w kraju korzystają z kolei. Pociągami w regionie jeździmy też częściej niż Szwedzi czy Francuzi
materiały prasowe

– Te prawie 25 podróży pociągiem w ciągu roku to bardzo wysoki wynik również w skali europejskiej. Pomorzanie podróżują koleją chętniej niż Szwedzi, Francuzi czy Węgrzy, a prawie tak samo często jak Brytyjczycy – podkreśla marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk.

Samorząd województwa pomorskiego od lat mocno stawia na kolej. Inwestycje prowadzone są dwutorowo. – Kupujemy nowy tabor. To dziewięć komfortowych elektrycznych składów Impuls. Część z nich już od grudnia 2018 r. wozi pasażerów pomiędzy Słupskiem a Elblągiem – dodaje marszałek.

Kolejowa rewolucja na Pomorzu nie miała by szans powodzenia gdyby nie projekt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

– Okazało się że linia PKM nie tylko spowodowała znaczny wzrost liczby pasażerów, ale stała się generatorem wielkich zmian nie tylko w metropolii trójmiejskiej, ale w całym regionie Kaszub – zaznacza odpowiedzialny za sprawy transportowe wicemarszałek Ryszard Świlski.

Wsiąść do pociągu byle jakiego… TOP 10 najpiękniejszych dworców kolejowych na świecie. Turystyka kolejowa dla każdego

TOP 10 najpiękniejszych... dworców kolejowych na świecie. W ...

W wielu pojazdach pojawiły się uchwyty z kodem QR i NFC. To pierwszy z elementów testów wspólnego pomorskiego biletu. Niedługo na przystankach i w pojazdach zamontowane zostaną czytniki do identyfikacji kart. FALA, bo taką nazwę będzie nosić bilet, umożliwi przejazd z dowolnego punku na Pomorzu tylko z jednym biletem, a system sam obliczy cenę i wybierze najbardziej korzystne rozwiązanie taryfowe.

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rzeczywistość
Artykuł nie jest do końca uczciwy. Dobre wyniki dotyczą tylko północnej części województwa, ponieważ od Tczewa w dół kolej jest zacofana i wygląda jak w latach 70-tych. Problemem jest nawet dojechanie ze Starogardu na pendolino gdy trzeba pojechać np. do Warszawy.
G
Gość
Spróbujcie przejechać się InterCity z rowerami. Sprzedają bilety na rowery i nie mają przedziału dla rowerów. Tylko dobra wola kier. pociągu żeby Cię zabrał z rowerem.
G
Gość
"wspólny bilet", zapowiadany od dłuższego czasu nie jest wspólnym biletem (taryfą) dla systemu komuniacyjnego Pomorza czy chociażby Trójmiasta. To jeszcze jeden system płatności, elektronicznej potrmonetki, który należy kredytować bez gwarancji czy chociaż prognozy ceny przejazdu.

Jak powinien funkcjonować "wspólny bilet", można doświadczyć np. w Warszawie. W ramach miesięcznego (dziennego, tygodniowego, ...) ryczałtu (100pln dla pierwszej strefy - ca. 40km) używa się komunikacji zbiorowej bez ograniczeń.
G
Gość
a oni tam wliczają metro do kolei czy transportu miejskiego?
G
Gość
I co z tego?

Jednocześnie skala likwidacji połączeń jest przodująca w skali kraju. O taborze to każdy wie. Przejazd liniami kolejowymi w okolicach Szczecinka do niedawna to była podróż do przeszłości. W okolicach nadwiślańskich ruch zamarł na wiele lat.

Dopiero widmo wyborczych batów i stanowisko Unii skłoniło samorząd województwa do modernizacji oraz obietnic. Zobaczymy czy Bytów uzyska połączenie kolejowe...
Dodaj ogłoszenie