- Już dziś wiemy, że pewne założenia były błędne - przyznał prezes PKM. - Zbieramy głosy mieszkańców, by kolej powstała bez zbędnych konfliktów.
Ponieważ PKM ma włączyć się do istniejącej linii 201 z Gdyni do Kościerzyny, projektanci zaproponowali, by włączenie to odbyło się w okolicach Banina. Takie rozwiązanie miało zadowolić mieszkańców obrzeży Gdańska, którzy podczas wcześniejszych konsultacji opowiedzieli się za utworzeniem przystanku PKM blisko Banina.
- Ta wieś ma ogromny potencjał - stwierdził Krzysztof Rudziński. - Proponujemy tu budowę przystanku, który rozprowadzałby ruch kolejowy w trzech kierunkach. Tu krzyżowałyby się trasy Gdynia -Kościerzyna, Gdańsk - Kościerzyna oraz szlak z Gdańska przez Osowę do Gdyni.
Zaproponowane przez projektantów rozwiązanie usytuowania przystanku w miejscu rozwidlenia nowej linii, biegnącej od Gdańska Wrzeszcza w kierunkach na Gdynię i na Kościerzynę, w rejonie ul. Storczykowej w Baninie spotkało się z głośną krytyką mieszkańców.
- Przy tej ulicy znajduje się 14 domków jednorodzinnych, wydano zgodę na budowę kolejnych - uświadomiła zebranym Barbara Dreger-Olszewska z Rębiechowa. - Ta ulica w żaden sposób nie jest skorelowana z całym układem komunikacyjnym w tym rejonie. Nie ma sensu budować tu przystanku.
Zebrani zaproponowali przesunięcie nowej linii i przystanku w stronę istniejących torów z Gdyni do Kościerzyny. Kolejna propozycja dotyczyła wykorzystania istniejącego przystanku kolejowego w Rębiechowie.
Podczas spotkania zebrano ankiety wypełnione przez mieszkańców. Efekty pracy projektantów zostaną zaprezentowane na spotkaniu w drugiej połowie października.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?