Kobieta w kałuży krwi na billboardach w Katowicach. Kto wymyślił kontrowersyjną reklamę producenta rajstop Adrian?

Dorota Niećko
Dorota Niećko
Kampania reklamowa i zdjęcia promocyjne producenta rajstop Adrian ze ZgierzaZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dorota Niećko/ Fabryka Rajstop Adrian
Kobieta leży w kałuży krwi. Obok napis: "Wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał". To nowa kampania firmy Adrian, producenta rajstop. Ma zwracać uwagę na samobójstwa wśród kobiet. To kolejna kontrowersyjna kampania tej firmy. Na ich billboardach były już ofiary przemocy domowej, nawiązania do polityki, wyborów samorządowych, osoby transseksualne. Motto firmy: Adrian kocha wszystkie kobiety. Firmę prowadzi Małgorzata Rosołowska - Pomorska i to ona stoi za pomysłami na te reklamy. Oto bilbordy, jakie pojawiły się wiosną 2021, poprzednie kampanie fabryki Adrian i zdjęcia promocyjne ich produktów. O co chodzi z kampanią?

Na ich billboardach była już transseksualna Anna Grodzka, Karolina Piasecka, była żona senatora i ofiara przemocy domowej, była najmniejsza kobieta świata, był grób. Teraz jest kobieta w kałuży krwi. To kolejna kampania reklamowa polskiego producenta rajstop, firmy Adrian ze Zgierza. Billboardy widzą m.in. w Warszawie i w Katowicach, np. przy alei Korfantego i pętli Słonecznej i drodze do Podlesia. Są też w okolicy placu Miarki. Kampania szokująca, ważna, kontrowersyjna, odważna?

Na reklamie kobieta w białej koszuli i czarnych rajstopach leży z twarzą odwróconą od widza. Z nadgarstka prawej ręki płynie krew. Spora kałuża jest już wokół. Obok hasło: "Wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał".

ZOBACZCIE ZDJĘCIA KAMPANII FIRMY ADRIAN

- Tym razem postanowiliśmy zwrócić uwagę na problem głębszy niż przemoc domowa - napisali na Facebooku przedstawiciele fabryki rajstop Adrian.

- Postanowiliśmy poruszyć temat samobójstw i prób samobójczych, dotykające w szczególności osób młodych, będących wynikiem depresji, braku zrozumienia, osamotnienia, niezgody i rozwodów rodziców, zbyt wysoko stawianej poprzeczki w szkole, porzucenia przez kochana osobę, utraty pracy, czy pandemii, z którą tak wiele ludzi, z różnych powodów nie jest w stanie sobie poradzić - mówiła prezes firmy Małgorzata Pomorska w mediach społecznościowych.

Nie przeocz

Jej słowa były cytowane w mediach branżowych, ale post na Facebooku już zniknął.
- W przypadku kobiet, zdecydowanie rzadziej dochodzi do samobójstw, często kończy się na próbach samobójczych. To sygnał alarmowy, którego nie należy lekceważyć. Stąd pomysł na tę kampanię - tłumaczyła.

To nie pierwsza mocna, kontrowersyjna kampania tej firmy. Choć Adrian reklamuje też swoje produkty na cukierkowych wręcz zdjęciach z blondynkami w pełnym makijażu i muskularnymi panami, mamami z dziećmi, paniami w szpilkach. Jednak to nie te zdjęcia są głośne.

  • W kampanii rajstop Adrian udział wzięła wokalistka Monika Kuszyńska, która po wypadku samochodowym w 2006 r. porusza się na wózku inwalidzkim.
  • W 2015 na reklamach była kobieta w czarnych, seksownych pończochach, która leżała oparta o grób.
  • W 2016 roku bohaterką plakatów była Anna Grodzka, a kampanii towarzyszyło hasło „Każdy ma prawo być sobą”.
  • Jesienią 2018 roku firma promowała się hasłem „Numer 1 na wszystkich listach”, nawiązując do wyborów samorządowych.
  • W 2019 roku marka zaangażowała do działań reklamowych Karolinę Piasecką, ofiarę przemocy domowej ze strony męża, ówczesnego polityka Prawa i Sprawiedliwości.
  • W 2020 roku Fabryka Rajstop Adrian zaprezentowała na swoim facebookowym profilu koronkowe maseczki antybakteryjne, białe, różowe, czarne.

Zobacz koniecznie

- Można dyskutować czy towarzyszący im kontrowersyjny kontekst to właściwy kierunek. Nie można jednak odmówić marce odwagi i konsekwencji w działaniu - oceniali eksperci działalność marketingową firmy.

Na Facebooku aż kipi od emocji. Choć post informujący o kampanii z wiosny 2021 zniknął, internauci piszą pod innymi postami marki Adrian. Oto kilka opinii:

  • - Przechodziłam z wrażliwą sześciolatką koło tego waszego plakatu. Jak możecie robić coś takiego dzieciom i osobom, które doświadczyły takich dramatów w rodzinie. To jest nieludzkie, egoistyczne i nieodpowiedzialne.
  • - Pato-marketing.
  • - Rewelacyjna reklama, zwracająca uwagę na problem społeczny, mająca obudzić wrażliwość. Niestety, przekaz nie dociera do wszystkich, chyba z powodu barku tejże wrażliwości
  • - Czyli lepiej być zabitym/zabić się w dobrych rajstopach?

Musisz to wiedzieć

Na stronie www Fabryki Rajstop Adrian czytamy:
Małgorzata Rosołowska-Pomorska jest autorką niekonwencjonalnych i odważnych kampanii marketingowych pod hasłem „Adrian kocha wszystkie kobiety” Pomysły te spotkają się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno kontrahentów, jak i klientów Adriana. Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która głośno mówiła, że osoby niepełnosprawne nie tylko mogą uczestniczyć w kampaniach promocyjnych, ale że są takimi samymi konsumentami, jak w pełni sprawne osoby. Dzięki temu sukcesowi firma umocniła swój wizerunek, jako marki wrażliwej społecznie i postanowiła przełamywać kolejne stereotypy dotyczące osób wykluczanych. Produkty firmy prezentowały m.in. kobiety o pełnej sylwetce, odbiegające od lansowanego przez lata kanonu urody, pacjentka po mastektomii (kampania „Uwierz! Rak. To się leczy”), czy grono dojrzałych aktorek w pomysłowej kampanii „Klimakterium… i już” (to jednocześnie tytuł promowanego w ten sposób komediowego musicalu teatralnego). Kolejną „kontrowersyjną” ambasadorką Adriana, jest modelka Ilona Felicjańska, która nie ukrywając swoich problemów związanych z nadużywaniem alkoholu, sama wystąpiła z inicjatywą zaangażowania się w kampanię Adriana pod hasłem „Uzależniona, ale nie gorsza”.

Kobieta w kałuży krwi na billboardach w Katowicach. Kto wymy...

Pokazujemy, że każdy człowiek zasługuje na doświadczanie takich samych pozytywnych wartości, co reszta społeczeństwa, bez względu na to z jakimi słabościami musi się w życiu zmierzyć.

Dużo emocji przyniosły akcje ze zdjęciami modelki przy nagrobku „Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą …” oraz z osobą transseksualną – Anną Grodzką „Każdy ma prawo być sobą” W kampanie włączyła się także Hinduska Jyoti Amge, najmniejsza kobieta świata (ma 63 cm wzrostu i jest wpisana do Księgi Rekordów Guinessa). Hasło zawierające pytanie „Czy nie miałam prawa się urodzić?” odnosiło się do trwającej dyskusji na temat badań prenatalnych i aborcji.

Interesującą była także kampania, w której na bilboardach wystąpiła właścicielka sama Małgorzata Rosołowska-Pomorska z hasłem „Jeśli masz czyste ręce, dołącz do nas”. Ideą kampanii był przekaz, że bez łapówkarstwa również można osiągnąć sukces w biznesie. Karolina Piasecka bohaterka tematu przemocy domowej zwróciła uwagę na bardzo ważny ukrywany problem rodzinny mówiąc „Walcz o Siebie ! Ja to zrobiłam !! Z pozytywną siłą i energią kibicowały fanki polskiej reprezentacji „Polska, Kibic Super Klasa. Na Mundialu Rosja Nasza”. W towarzystwie marki Mercedes –Benz podkreśliliśmy jakość produktów hasłem „Piękno i Najwyższa Klasa są Zawsze z Nami”.

Adrian. Co to za firma?

Fabryka Rajstop Adrian rozpoczęła działalność w 1984 roku. To druga co do wielkości fabryka rajstop w Polsce. Produkują miesięcznie około 1 mln par rajstop i skarpet. Ich rajstopy kosztują od 5 do 35 zł. Mają w ofercie produkty dla panów, drag-queen.

Ważne numery telefonów zaufania. Tu czeka pomoc

  • Telefon Zaufania Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Katowice: ul. Sokolska 26, tel.: 32 258 65 55
  • Chrześcijański telefon zaufania, Katowice, ul. Gliwicka 267, tel.: 32 254 97 37
  • Telefon zaufania Komendy Wojewódzkiej Policji, Katowice, ul. Lompy 19, tel.: 800 163 090.

Telefony ogólnopolskie:

  • Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym, 116 123
  • Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”, tel.: 800 120 002
  • Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie: 800 120 226
  • Linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego: 800 70 22 22.

Nauczanie hybrydowe zamiast powrotu do szkół

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
SK

Ciąg dalszy lewackiego, feministycznego bełkotu.

Dla Engelsa archetypem wszelkiego wyzysku jest ucisk kobiety przez mężczyznę w heteroseksualnym monogamicznym małżeństwie.

I najważniejsze :"Mają w ofercie produkty dla panów, drag-queen." :)

https://www.pch24.pl/od-feminizmu-do-genderyzmu---tak-rewolucja-pozera-wlasne-dzieci,82501,i.html

M
Mąż
7 kwietnia, 17:44, Maggi2:

Gdzie są teraz posłankinie lewicy, czyż nie jest to przerażający widok. Tak głośno domagały się usunięcia bilboardów z płodem,że niby dzieci na to patrzą a tu kobieta we krwi, bardzo edukujące.

No właśnie. Gdzie? Niech dodadzą tęczę i będzie super!

M
Maggi2

Gdzie są teraz posłankinie lewicy, czyż nie jest to przerażający widok. Tak głośno domagały się usunięcia bilboardów z płodem,że niby dzieci na to patrzą a tu kobieta we krwi, bardzo edukujące.

G
Gość

Słaba kampania, a szkoda. Temat ważny.

Dodaj ogłoszenie